Elfel Audi A6

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Pekkaaudi

Ny medlem
Hej, min Audi laddar ur batteriet varje natt och det håller på att göra att jag håller på och tappa tålamodet. Jag har bytt både generator och batteri men det verkar inte hjälpa. Är det någon som vet vad det kan vara?
 

U.S

Ny medlem
Du kan kolla på vilken säkring du har konstant förbrukning och söka dig vidare på det viset. Mät förbrukning på batteriet och ta ur en säkring i taget tills förbrukningen försvinner.
 

Pekkaaudi

Ny medlem
Hej tack för tipset det skall jag prova. Det lustiga är att den laddar ur ner till ca 10 %,dvs den går att starta. Nu har jag försökt köra och ladda upp batteriet men det verkar som om den "drar" så mycket att batteriet inte laddas mer än upp till de 10 %. Vad jag läst mig till så är Bilen intelligent och vilströmsstyrningen gör att allt utom "starta motorn" kopplas ur när batterinivån blir låg. Vi har mycket regn och fuktigt väder och min magkänslan är att det kanske beror på att det någonstans är fuktigt och kortslutning inträffar som drar ur batteriet. Tacksam för alla tips jag kan få....
 

keyzex

Ny medlem
Min bil laddar ur batteriet under natten och nu har jag mätt, men är osäker på om jag gjort rätt och om det är rätt gjort, har jag något som drar för mycket (pendlar mellan 0.26-0.30) med bilen låst.

Eller är batteriet slut, bilen laddar strax över 14.3.

Bil-el är inte min starka sida så hjälp mig.
Just det bilen är en Audi A4 2002


Kabelskon på plus-polen är bara till för att kunna fästa sladden till mätaren.

Visa bilaga 372
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp