Elbaklucka slår igen hårt

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

RH69

Ny medlem
Hej. Jag är ny här och tackar för insläpp.
Jag har en a6 3,0 tfsi 2011 avant och den är utrustad med elektrisk öppning av bakluckan. Den funkar men när man stänger så slår den väldigt hårt innan den drar in det sista. Gasfjädrarna är bytta. Finns det nåt mer man kan justera eller ska det bara vara så?
 

RH69

Ny medlem
Jämför med / fråga någon annan som har samma system.
Ja, det är min tanke men känner ingen som har det. Tittar man på nyare bilar så verkar de stänga betydligt mjukare. Man står och spanar på parkeringen när man handlar efter nån som kan ha det men än så länge har jag inte lyckats hahaha.
 

classexa

Aktiv medlem
Nu vet jag inte hur hårt din slår men jag har en Q7:a -08 med elektrisk baklucka och den slår också lite när den stängs. Har aldrig tänkt nåt på det dock
 

RH69

Ny medlem
Nu vet jag inte hur hårt din slår men jag har en Q7:a -08 med elektrisk baklucka och den slår också lite när den stängs. Har aldrig tänkt nåt på det dock
Okej. Kanske jag som är överkänslig bara då haha.. men får bara känslan att den borde gå in lite mjukare sen dras den ju in sista biten. Sitter man i bilen och frun stänger luckan så slår det ganska rejält och det känns i hela bilen som gungar ner. Jag får fortsätta att spana efter nån att jämföra med 🙂
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp