E-tron appen fungerar inte (my audi app)

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.
Finns det någon till som har problem med my audi appen. Jag får till 90% inte kontakt med bilen från min mobila my audi app . kommer inte åt att styra laddning, värmen och att få kontakt med servern. Hos återförsäljaren vet man inte och ber mig avvakta bilen har nu bara rullat 60 mil, Hade tidigare en A6 50 2019 som stod 21 dagar på verkstad innan man kom på felet. Är AUDI överreklamerat gällande kvalitet som man vill ge sken av? Just nu besviken AUDI ägare
 

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
Finns det någon till som har problem med my audi appen. Jag får till 90% inte kontakt med bilen från min mobila my audi app . kommer inte åt att styra laddning, värmen och att få kontakt med servern. Hos återförsäljaren vet man inte och ber mig avvakta bilen har nu bara rullat 60 mil, Hade tidigare en A6 50 2019 som stod 21 dagar på verkstad innan man kom på felet. Är AUDI överreklamerat gällande kvalitet som man vill ge sken av? Just nu besviken AUDI ägare
Du verkar inte vara ensam om problemet, om det nu är någon tröst.


/ Hälsningar Claes
 
28/3 och det verkar som AUDI lagt på locket ang ”my Audi ” som inte fungerar . Ingen återkoppling alls eller hur det går att få rätsida på funktionen som var så viktig när man gör reklam för AUDI och i mitt fall E tron 55 . Går inte styra laddningen värmen mm . Prestigemärket AUDI framstår mer och mer som bara ett dyrt märke som inte kan leva upp till det man lovar och vill vara.
 
M

Mrt31a

Gäst
Finns det någon till som har problem med my audi appen. Jag får till 90% inte kontakt med bilen från min mobila my audi app . kommer inte åt att styra laddning, värmen och att få kontakt med servern. Hos återförsäljaren vet man inte och ber mig avvakta bilen har nu bara rullat 60 mil, Hade tidigare en A6 50 2019 som stod 21 dagar på verkstad innan man kom på felet. Är AUDI överreklamerat gällande kvalitet som man vill ge sken av? Just nu besviken AUDI ägare
kommer oftast inte åt min nya A5. Testade låsa öppna idag för jag ville låsa in nyckeln. När jag väl skulle in så kan man inte ansluta till bilen. Jag blir också ofta utloggad ur MMI. Står att användaren inte varir inloggade på länge, det kan då gått ett par timmar.
 
S

SPQ

Gäst
Har en e-tron 50 där appen nästan aldrig kommer i kontakt med bilen, förutom när jag sitter i bilen eller när jag precis har gått ur bilen. Fick höra att det finns en ny mjukvara som ska åtgärda problemet. Var idag på Audi Hammarby och fick mjukvaran uppdaterad. Återstår att se om det hjälper.
 
  • Like
Reactions: Per

holck

Medlem
Har en e-tron 50 där appen nästan aldrig kommer i kontakt med bilen, förutom när jag sitter i bilen eller när jag precis har gått ur bilen. Fick höra att det finns en ny mjukvara som ska åtgärda problemet. Var idag på Audi Hammarby och fick mjukvaran uppdaterad. Återstår att se om det hjälper.
Hur har det gått? Min har samma problem och är 1 vecka gammal.

(Sportback dock)
 
N

Niclas J

Gäst
Har samma problem med min e-tron 50. Efter några veckor tappade jag kontakt mellan app och bil, och har inte fått det att fungera sedan.
 

holck

Medlem
Har samma problem med min e-tron 50. Efter några veckor tappade jag kontakt mellan app och bil, och har inte fått det att fungera sedan.
Finns en uppdatering hos Audi du kan få i. Allt blev bra efter denna.
Dock hyfsat långa svarstider. Men hellre 10 sek väntan än inget alls.

// A
 

Hestia

Ny medlem
Har samma problem med att appen inte kommer åt min bil.(A4 TDI 2020)
Det roliga är att om jag låser upp bilen och låser med nycklen (behöver ej öppna dörrar), är att då kommer appen att funka i runt 10 minuter sen är det stopp.fick i går veta att det inte finns någon uppdatering till min bil.(byggd i februari) Och winter is coming. man vill ju kunna starta värmaren.
 

holck

Medlem
Har samma problem med att appen inte kommer åt min bil.(A4 TDI 2020)
Det roliga är att om jag låser upp bilen och låser med nycklen (behöver ej öppna dörrar), är att då kommer appen att funka i runt 10 minuter sen är det stopp.fick i går veta att det inte finns någon uppdatering till min bil.(byggd i februari) Och winter is coming. man vill ju kunna starta värmaren.
Exakt som min var innan uppdatering. Åk in och uppdatera bilen.

Det är 2020 så varför skulle vi ha OTA-uppdateringar? ;)
 

perjar

Ny medlem
Nu är det december 2021 och tydligen har appen och uppkopplingen inte blivit bättre. Är nybliven ägare till en Q4 e-tron och man kan säga att det inte fungerar särskilt ofta. För det mesta när man vill starta parkeringsvärmen så tar det flera minuter innan appen till slut svarar att bilen befinner sig utanför täckning eller inte svarar. Även när det fungerar så tar det flera minuter innan man får bekräftat att värmen startats. Att sätta timern på värmen fungerar över huvud taget inte , vare sig i appen eller direkt i bilen. Audis digitala upplevelse lämnar en hel del övrigt att önska.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp