Dieselvärmare / Parkeringsvärmare

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Marcus.s

Ny medlem
Hej!

Jag har en 2018 Audi A4 Tdi 2.0 190HK med Dieselvärmare som jag inte tycker fungerare optimalt.

Om jag ställer i Appen att jag ska åka iväg tex 07.00 på morgonen, så startar den typ 10-15 min innan fast jag ställt kliman i bilen på Hi. Kollar jag i bilen när jag sätter mig med motorn avstängd, så är fläkten på 2-3 staplar.

Om jag ställer samma som ovan fast med 24 grader på kliman i bilen så startar den ungefär samma tid innan fast med lägsta fläkt hastighet. Och då är det ungefär 0-5 grader varmt ute.

Jag upplever bilen som kall när jag sätter mig i den.

Oftast på morgon sätter jag på värmaren på timer och kör den i ca 45 min på Hi i kliman för att den ska bli varm

Är det nån som vet vad skillnaden på Varm och Tina är? Alltså vad dom gör och hur dom värmer? Jag kör den alltid på varm, men har provat Tina men det är ingen skillnad tycker jag.
 

Kxtc

Medlem
Hej!

Jag har en 2018 Audi A4 Tdi 2.0 190HK med Dieselvärmare som jag inte tycker fungerare optimalt.

Om jag ställer i Appen att jag ska åka iväg tex 07.00 på morgonen, så startar den typ 10-15 min innan fast jag ställt kliman i bilen på Hi. Kollar jag i bilen när jag sätter mig med motorn avstängd, så är fläkten på 2-3 staplar.

Om jag ställer samma som ovan fast med 24 grader på kliman i bilen så startar den ungefär samma tid innan fast med lägsta fläkt hastighet. Och då är det ungefär 0-5 grader varmt ute.

Jag upplever bilen som kall när jag sätter mig i den.

Oftast på morgon sätter jag på värmaren på timer och kör den i ca 45 min på Hi i kliman för att den ska bli varm

Är det nån som vet vad skillnaden på Varm och Tina är? Alltså vad dom gör och hur dom värmer? Jag kör den alltid på varm, men har provat Tina men det är ingen skillnad tycker jag.
Har du nyckel till värmaren? Kör jag timer i bilen har jag samma bekymmer. Med nyckeln fungerar det som det ska. Man får dock lämna bilen med klimaten inställd på ”hi” och max blås.
 

Kxtc

Medlem
Hej!

Jag har en 2018 Audi A4 Tdi 2.0 190HK med Dieselvärmare som jag inte tycker fungerare optimalt.

Om jag ställer i Appen att jag ska åka iväg tex 07.00 på morgonen, så startar den typ 10-15 min innan fast jag ställt kliman i bilen på Hi. Kollar jag i bilen när jag sätter mig med motorn avstängd, så är fläkten på 2-3 staplar.

Om jag ställer samma som ovan fast med 24 grader på kliman i bilen så startar den ungefär samma tid innan fast med lägsta fläkt hastighet. Och då är det ungefär 0-5 grader varmt ute.

Jag upplever bilen som kall när jag sätter mig i den.

Oftast på morgon sätter jag på värmaren på timer och kör den i ca 45 min på Hi i kliman för att den ska bli varm

Är det nån som vet vad skillnaden på Varm och Tina är? Alltså vad dom gör och hur dom värmer? Jag kör den alltid på varm, men har provat Tina men det är ingen skillnad tycker jag.
Nu har jag kollat genom instruktionboken. Väljer du värme så värms enbart motorn. Väljer du Tina så värms både kupe och motor.

Kom ihåg dock att du får ställa in klimatanläggningen på HI och full blås INNAN du lämnar bilen. För det är på den senaste inställningen som den kommer arbeta på så att säga. Att ställa in den på 24 räcker inte för att få det varmt
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp