Bsr 3.0 tdi q 218

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

dalmatinac78

Ny medlem
Jag har en audi a6 2016 3,0tdi quattro med 218hk / 500nm org.
Jag trimmade via ATM-performance steg 1 som gav 310hk/700Nn samt en växellådaoptimering
köpte bilen med 4200mil har kört nu nämre 9000mil utan problem
 
Hej Gustaf, jag går i exakt samma tankar som du, vad jag hittar så finns det ingen som har en bil med våran motor och S Tronic lådan, DL501 vad jag förstår det som. Som har sagt hur lådan klarat det (ända vi egentligen behöver bry oss om) jag hittar att lådan klarar 550nm vid 9000 rpm men våra bilar kommer inte upp över 4900 så där får man tolka det lite själv, vet att vi har samma drivlina som 272hk modellen! O den har 580 nm som jag förstår det, så verkar ju som 580 nm är safe under 5000 rpm iaf! Skulle va kul o höra från nån som faktiskt gjort detta o inte endast spekulationer
550 Nm vid 9000 vpm är 700 hk.
Lite svårt att förstå att VAG sätter en gräns på 550 Nm och sedan säljer man en 274 hk version som lämnar 580 Nm.
 

Prettychaos

Ny medlem
Hur har det gått för er som optimerat till ca 320hk och 650+nm? Har ni haft några problem med växellådan eller rullar det på bra?
 

Kurtti

Super Moderator
Forumpersonal
Tiptronic är rejälare, men nog funkar S-tronic så länge du sköter servicarna och inte launchar.
 
  • Like
Reactions: Per



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp