Bsr 3.0 tdi q 218

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.
G

Gustaf III

Gäst
Hallåj kära audi-ägare! Går i tankar på att trimma min a6’a med bsr.
Någon med erfarenhet utav bsr’s steg1 trim till 3.0 tdi q 218hk motorn med s-tronic lådan?
Finns några större risker är väll främst vad jag undrar över..
 

EE99

Ny medlem
Jag körde + 10.000 mil med BSR till 3.0 204hk utan några problem.

Självklart slits grejerna och riskerna ökar med höjd effekt. Man får själv avgöra om det är värt.
 
G

Gustaf III

Gäst
Tack för svar! Men hade hoppats på att någon med 218hästars-motorn har erfarenhet
 
3

3.0 tdi quattro

Gäst
Hej Gustaf, jag går i exakt samma tankar som du, vad jag hittar så finns det ingen som har en bil med våran motor och S Tronic lådan, DL501 vad jag förstår det som. Som har sagt hur lådan klarat det (ända vi egentligen behöver bry oss om) jag hittar att lådan klarar 550nm vid 9000 rpm men våra bilar kommer inte upp över 4900 så där får man tolka det lite själv, vet att vi har samma drivlina som 272hk modellen! O den har 580 nm som jag förstår det, så verkar ju som 580 nm är safe under 5000 rpm iaf! Skulle va kul o höra från nån som faktiskt gjort detta o inte endast spekulationer
 
G

Gustaf III

Gäst
Hej Gustaf, jag går i exakt samma tankar som du, vad jag hittar så finns det ingen som har en bil med våran motor och S Tronic lådan, DL501 vad jag förstår det som. Som har sagt hur lådan klarat det (ända vi egentligen behöver bry oss om) jag hittar att lådan klarar 550nm vid 9000 rpm men våra bilar kommer inte upp över 4900 så där får man tolka det lite själv, vet att vi har samma drivlina som 272hk modellen! O den har 580 nm som jag förstår det, så verkar ju som 580 nm är safe under 5000 rpm iaf! Skulle va kul o höra från nån som faktiskt gjort detta o inte endast spekulationer
Med bsr’s steg 1 mjukvara står det att den ska uppnå 690 Nm vilket låter extremt mycket för S-tronic lådan det håller jag helt med dig om! Som du säger sitter ju samma låda även i 272hk versionen så en viss höjning går ju utan problem att vrida upp..
Kommer beställa Bsr ”trimmet” inom några veckor & testa, återkommer då!
G III
 
S

Signum76

Gäst
Hallåj kära audi-ägare! Går i tankar på att trimma min a6’a med bsr.
Någon med erfarenhet utav bsr’s steg1 trim till 3.0 tdi q 218hk motorn med s-tronic lådan?
Finns några större risker är väll främst vad jag undrar över..
Tjena!
Har en allroad med 218hk från 2015, CRTE motor med S tronic. Har länge tveckat som ni men nu, efter 1,5 år kan jag inte fatta att jag har väntat så länge innan jag har bestämt mig för bsr. Enorm skillnad vid akceleration och förbrukningen blandad har inte ens gått upp, dator visar 0,69. Magic. Det ända som kan vara negativt är att växelbyten är mer kännbara men inte på så sätt att det stör mig. Jag har val att köpa till handdator för friheten att ändra tillbaka när jag vill. Kan inget annat än rekommendera. Synd att till nyare versioner finns ingen trimm (än) då flera skulle kunna bli glada :)
 
G

Gustaf III

Gäst
Tjena!
Har en allroad med 218hk från 2015, CRTE motor med S tronic. Har länge tveckat som ni men nu, efter 1,5 år kan jag inte fatta att jag har väntat så länge innan jag har bestämt mig för bsr. Enorm skillnad vid akceleration och förbrukningen blandad har inte ens gått upp, dator visar 0,69. Magic. Det ända som kan vara negativt är att växelbyten är mer kännbara men inte på så sätt att det stör mig. Jag har val att köpa till handdator för friheten att ändra tillbaka när jag vill. Kan inget annat än rekommendera. Synd att till nyare versioner finns ingen trimm (än) då flera skulle kunna bli glada :)
Kul att höra ifrån någon med erfarenhet utav just Bsr!!
Kommer garanterat känna precis som dig när jag väl kommit till skott det är jag helt övertygad om.. har du bänkat din bil med Bsr’s steg 1 & fått reda på hur många verkliga hästar man kramar ur motorn/ hur högt vridet verkligen blir?
G III
 
G

Gustaf III

Gäst
Lade en beställning på Bsr’s steg1 mjukvara före helgen & fick idag ett Mail ifrån de att till min motor (2016/17) tyvärr inte finns trim.... någon som har tips på någon annan leverantör som är duktiga på trim??
G III
 
G

Gustaf III

Gäst
Verkar som om ingen trimfirma fått fram någon steg 1 optimering till min motor så funderar starkt på andrahands-valet... att chiptrimma bilen med Kcr eller promotech’s varianter men är väldigt skeptisk till just den här metoden utav optimering.
Någon med erfarenhet utav enklare chiptrim till audis 3.0 tdiQ 218hk??
Gustaf III
 

Honkan

Ny medlem
Vet någon om skillanden på körlägena på BSR trimmet ? levererar den endast 690nm när man drar i sportläget ? för om man kör på Auto så bör det väl vara lite snällare mot motorn ?

jag har en A6 Allroad och tänkte beställa nu när det är kampanj på BSR.
 
T

Takai

Gäst
Verkar som om ingen trimfirma fått fram någon steg 1 optimering till min motor så funderar starkt på andrahands-valet... att chiptrimma bilen med Kcr eller promotech’s varianter men är väldigt skeptisk till just den här metoden utav optimering.
Någon med erfarenhet utav enklare chiptrim till audis 3.0 tdiQ 218hk??
Gustaf III
Det är roll att bita i det sura äpplet. Din motor går inte att trimma genom att skriva om/över programvaran via bilens diagnosuttag. Audi har låst det.
Kör inte med box. Det är bara ett sätt att lura motorn.
 
H

Henke123

Gäst
Lade en beställning på Bsr’s steg1 mjukvara före helgen & fick idag ett Mail ifrån de att till min motor (2016/17) tyvärr inte finns trim.... någon som har tips på någon annan leverantör som är duktiga på trim??
G III
Streetpower påstår att dom fixar steg 1 på alla modeller men jag är skeptisk för jag har kollat runt med dom flesta o alla säger att dom inte knäckt koden än tyvärr.
 

Kurtti

Super Moderator
Forumpersonal
Kört 1år 3000mil) nu med min allroad 218hk crte med bsr steg 1 (328hk//691nm).
Har inte haft ett enda fel och bilen går som en raket och växlar som den ska.
 
D

David W

Gäst
Hallåj kära audi-ägare! Går i tankar på att trimma min a6’a med bsr.
Någon med erfarenhet utav bsr’s steg1 trim till 3.0 tdi q 218hk motorn med s-tronic lådan?
Finns några större risker är väll främst vad jag undrar över..
HAr haft mitt i 6 månader. Super nöjd! Den går som attans!
 
  • Like
Reactions: Per

CVN-65

Ny medlem
Hade BSR på min gamla A6 CRTE -15 (Sedan) Gick som en raket, lika prestanda som kompisens
BMW 535d X-drive (313hk).
Nu bytt till en A6 Allroad _18 som har CZVA motorn, men kan då inte köra
programvaran med min PPC3....
 

Nickenyfiken

Ny medlem
Tjenare gänget, tänkte kika med er om ni gick igenom med optimeringen och isåfall hur det blev? Köpte nyligen en 3.0 och går i tankarna med bsr tuningen men skeptisk om växellådan håller
 

MSA

Ny medlem
Hej Gustaf, jag går i exakt samma tankar som du, vad jag hittar så finns det ingen som har en bil med våran motor och S Tronic lådan, DL501 vad jag förstår det som. Som har sagt hur lådan klarat det (ända vi egentligen behöver bry oss om) jag hittar att lådan klarar 550nm vid 9000 rpm men våra bilar kommer inte upp över 4900 så där får man tolka det lite själv, vet att vi har samma drivlina som 272hk modellen! O den har 580 nm som jag förstår det, så verkar ju som 580 nm är safe under 5000 rpm iaf! Skulle va kul o höra från nån som faktiskt gjort detta o inte endast spekulationer
272hk modellen har nog tiptronic lådan?
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp