Broms beläggs sensor Audi a6 2,0 tdi 2013

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit. Se fler här.

Mrkax

Ny medlem
Hej.

Har en Audi a6 2,0 tdi 2013 årsmodell. Där det tidigt i våras började varna för beläggen. Beställde nya bak och fram och bytte ihop med sensorer. Fortsatte varna. Har testat att skifta plats på kablarna bak/fram, kontaktspray osv. Fyllt på bromsvätska osv.

Igår testade jag att klippa av och plocka av sensorerna och tvinna samt värma på krympslang över.

Fortfarande får jag symbolen O "brake pads" Sjukt störigt och jag misstänker att jag fått en skada på skälva kabeln någonstans på vägen upp till motorrummet då kretsen inte sluts.

Någon som vet vart den kommer upp? (är det under påfyllningskärlet till bromsvätskan) Tänkte testa att kortsluta kretsen där för att få bekräftat att felet är någonstans mellan den punkten och ner till sensorerna.

Hittar ingen bild eller kabel diagram på vart de kommer upp. Så tacksam om någon här inne vet och kan lägga upp en bild på det.

/K
 

Viola

Ny medlem
Har samma problem med min A6 Allroad.
Allt är bytt. Men kabeln och kontakten vidare in i bilen har tydligen oxiderat enligt Möller.
En fin kostnad på 8300 enligt dem.
 

Mrkax

Ny medlem
Hej.

Yes, det löste sig. Jag fick tag i en riktigt snäll man som äger en Meca verkstad ute på vischan. Han kodade bort problemet i styrboxen för hela 250kr. Är ju valfritt att ha denna funktionen eller ej. Helt jä.la värdelös konstruktion lär det vara då det verkar vara många med en A6:a med detta problemet.

En smocka till atteviks auk audi partner också. Som nonchalant bara sa att det går inte, ring en tekniker sa jag för enl forumen på nätet går det. Nej vi gör inte detta om vi inte får byta beläggen fick jag som svar. Fy fan vilket jävla skit ställe!!!!

Han tog sig tid att sitta och ta en kaffe och visa sin sea ray 310 för mig som båtnörd. Så ett riktigt högt betyg.

/mvh
 
S

Smaug

Guest
Hej.

Yes, det löste sig. Jag fick tag i en riktigt snäll man som äger en Meca verkstad ute på vischan. Han kodade bort problemet i styrboxen för hela 250kr. Är ju valfritt att ha denna funktionen eller ej. Helt jä.la värdelös konstruktion lär det vara då det verkar vara många med en A6:a med detta problemet.

En smocka till atteviks auk audi partner också. Som nonchalant bara sa att det går inte, ring en tekniker sa jag för enl forumen på nätet går det. Nej vi gör inte detta om vi inte får byta beläggen fick jag som svar. Fy fan vilket jävla skit ställe!!!!

Han tog sig tid att sitta och ta en kaffe och visa sin sea ray 310 för mig som båtnörd. Så ett riktigt högt betyg.

/mvh
Då kanske du ska meddela nästa ägaren när du säljer bilen att den inte varnar när beläggen är helt slut, inte roligt för någon som ligger 160 på Autobahn utan bromsar och ingen varnings lampa.
 

Kurtti

Aktiv medlem
Då kanske du ska meddela nästa ägaren när du säljer bilen att den inte varnar när beläggen är helt slut, inte roligt för någon som ligger 160 på Autobahn utan bromsar och ingen varnings lampa.
Vars står det att han ska sälja bilen ? Sen brukar man ju märka om bromsarna är slut då det blir ett skrapande ljud när det blir stål mot stål.
 
S

Smaug

Guest
Vars står det att han ska sälja bilen ? Sen brukar man ju märka om bromsarna är slut då det blir ett skrapande ljud när det blir stål mot stål.
ska du ta med bilen i graven och aldrig sälja ? nej alla märker inte det alla är inte duktiga som dig.... sen om det blir stål mot stål då kan du säga hej då till dina bromsskivor också för dom blir förstörda, men det hoppas jag du visste redan.
 

Kurtti

Aktiv medlem
ska du ta med bilen i graven och aldrig sälja ? nej alla märker inte det alla är inte duktiga som dig.... sen om det blir stål mot stål då kan du säga hej då till dina bromsskivor också för dom blir förstörda, men det hoppas jag du visste redan.
Det är väl upp till han vad han gör med sin bil 🙂 sen att bromskivorna blir förstörd direkt är ju rent svammel...visst fortsätter köra med slut klossar så får du byta skivor men så korkad är ju ingen.
 
T

Tommy123 A6 2.0tdi-13

Guest
Jag har samma problem. Har bytt beläggen runt om, dom var slitna fram så hade inte en tanke då på att det kunde vara sensorn/kontakten. Men nu återstår det väl att byta dom också. Någon som har erfarenhet av det, är det något en hemmapulare lyckas med? Såg dom kostade ca 60kr/st på autodoc så tänker att jag köper till alla fyra.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp