Billig försäkring på RS6

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Robban_F

Aktiv medlem
Om du vill ha en A6 så får du ställa in dig på att det kommer att kosta. Förutom försäkring så har du service och däck. Jag har säkert glömt något mer ...
 

Killawife

Aktiv medlem
Det kan aldrig bli billigt att försäkra en RS6. Antingen är det svindyrt eller skitdyrt. Det är väldigt stöldbegärliga bilar. Min S6:a kostade nästan 9000 om året och det tyckte jag var dyrt men en ung kille som köpte fälgar av mig betalade nästan 20 papp om året för en BMW 335i så egentligen var det ju inte så farligt.
 

Raytonic

Ny medlem
När jag köpte min RS6 2016 så fick jag ett erbjudande från Trygg Hansa där en helförsäkring skulle hamna på 88k per år. Jag fastnade för Paydrive som hamnar på drygt 1k per månad. Alla andra låg på runt 2k per månad.
 

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
Intressant. Hur mycket kan du köra för en tusenlapp i månaden?
/Hälsningar Claes
 

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
Nu har jag ingen häftig bil själv, men det där kan nog vara ett alternativ för andra som dras med höga försäkringskostnader.
Tack för tipset 👍.
/Hälsningar Claes
 

Killawife

Aktiv medlem
De bolag som har väldigt låga premier brukar ha en betydligt högre självrisk, så det kan vara värt att kolla upp först. En polare till mig skaffade en billig försäkring på sin R6:a. Sen när han kraschade kostade det 15k i självrisk att få den lagad. När han sen kraschade IGEN så var det bara att punga upp 15k till. En sak man kan kika på annars är en försäkring från ett annat EU-land. Det finns många bolag som hävdar att de är billigast.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp