Automatisk baklucka stänger ej på A6 Allroad 2009

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

wireless

Ny medlem
Det går att öppna den både med knappen vid förarstol och där bak, men knappen för stängning gör plötsligt ingenting. Man kan trycka igen den manuellt men det känns som det inte är speciellt smart att göra flera gånger.

Kan det vara en säkring? (Har inte lyckats få ut säkringen för att kolla men den skall sitta därbak har jag listat ut). Alternativt något annat, all hjälp uppskattas. Är trött på ännu ett besök på Audi för att reda ut saken, varit lite mycket där sistonde
 

rogsme

Ny medlem
Det går att öppna den både med knappen vid förarstol och där bak, men knappen för stängning gör plötsligt ingenting. Man kan trycka igen den manuellt men det känns som det inte är speciellt smart att göra flera gånger.

Kan det vara en säkring? (Har inte lyckats få ut säkringen för att kolla men den skall sitta därbak har jag listat ut). Alternativt något annat, all hjälp uppskattas. Är trött på ännu ett besök på Audi för att reda ut saken, varit lite mycket där sistonde
Fick du ordning på detta?

Jag har fått ett liknande problem på min A6 -09. Det går alltid att öppna i luckan, men ibland så händer inget när jag trycker på knappen för att stänga. Det mysko är att det vid dessa tillfällen inte heller fungerar att trycka på knappen på utsidan (svår att nå, jag vet;-) vilket fungerar annars. Det är som att kommenderingen helt enkelt inte går fram till motorn.
 

Cruiser

Medlem
Fick byta knappen på min, kostar inte så många kronor och tar inte ens 10 sekunder att byta....
 
Senast ändrad:
T

tjej som gärna skruvar

Gäst
Har samma problem som trådskaparen, undrar om det är någon som har hittat en lösning på problemet? Min baklucka har gått o stänga med handtaget på utsidan ända tills idag. Det verkar som knappen inuti luckan har gått sönder och med nyckeln kan jag bara öppna luckan. Någon mer som har samma problem? Och vad har ni gjort åt det?? Tacksam för svar..
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp