Audibilar med höga milantal

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.
F

Filip

Gäst
Tja

Vad tänker ni audiägare om höga milantal? Audi verkar hålla mycket längre än man tror. Höga milantal borde inte vara några bekymmer såsom med andra bilmärken då bilarna pajar direkt.
 

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
Det beror på vad du menar med "höga" miltal. Jag tror inte att Audi håller bättre/sämre än något annat märke. Det viktigaste för lång livslängd är dels hur bilen är körd, men framförallt hur den är servad och underhållen.
/Hälsningar Claes
 
F

Filip

Gäst
Det beror på vad du menar med "höga" miltal. Jag tror inte att Audi håller bättre/sämre än något annat märke. Det viktigaste för lång livslängd är dels hur bilen är körd, men framförallt hur den är servad och underhållen.
/Hälsningar Claes
Självklart har service och underhåll markant betydelse. Om man utgår efter att en audibil är väl omhändertagen så tror jag att milantalet inte spelar så stor roll. Men vissa bilmärken har så usla bilar som pajar direkt trots underhållning, livslängder på olika bilmärken måste ha en viss betydelse i synnerhet. Det finns säkert att ta reda på jag är ingen historiker.
 

classexa

Aktiv medlem
Har många Audi bilar med "höga" miltal(40000, 28000 m.m) inom familjen. Går som klockor. Tror de skulle kunna gå hur länge som helst. Är ju själva karossen som ger sig först med rost osv. :cautious: Beror ju helt klart som sagt på hur de är omhändertagna.
 

NiklasB9

Medlem
Känner såhär: Hellre en med väldigt få ägare och helst inga alls som rullat långt än en vandrande trofe med massa olika körstilar. En bil som rullat långt har bevisligen inga problem med att rulla långt. Jag byter olja själv varje 10,000 km och har aldrig haft motorproblem.
 

Killawife

Aktiv medlem
Min S6:a har gått 42000 mil. Den går fortfarande klockrent och mullrar härligt. Det märks dock att växellådan inte är ny. Jag har funderat på att göra en manuell konvertering men det är rätt mycket jobb. Min A4 1.8ts har gått 36000 och funkar också bra. Jag fick dock byta turbon på den. Det vara andra turbon under dess livslängd.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp