Audi TT otrevlig lukt

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

NickeL

Ny medlem
Hej!

Har länge sneglat på att skaffa mig en Audi TT, hittade i veckan en som jag var sugen på att köpa, men backade pga att bilen luktade väldigt skumt i kupén, är det något vanligt fenomen med just TT'n när den stått att den samlar vatten/fukt någonstans?

Det är en gen2 coupé, inga problem med elfönsterhissar så den sluter tätt där. stått hos bilhandlaren i flera månader.
Har inte haft möjlighet att kontrollera kupéfiltret, men enligt serviceboken så ska detta vara bytt vid senaste servicen (har bara rullat några mil sen service), även rekondad om än halvdant jobb... och sedan bara stått i bilhall.

bilhandlarens råd var att vädra ur den och hänga in en wunderbaum... känns ju dock inte som en hållbar lösning om det är mögel som grott. (ganska tråkig attityd från säljaren, men bilen är ett klart intressant objekt)

Läder/alcantara inredning, kan inte visuellt hitta något i bilen som skulle kunna avge doften. upplever heller inte att det blev bättre efter en kortare provkörning.

Det absolut klokaste är väl förstås att leta vidare efter en annan bil.. men är samtidigt lite förtjust i just denna.
 

JohnnyJ

Aktiv medlem
Kan du beskriva lukten lite bättre? Luktar det dött djur kan det vara en fågel eller mus någonstans.

Jag skulle be bilhandlaren vädra ur den med löfte att köpa bilen när lukten är borta (och inte ersatt av Wunderbaum!) samt få garanti om lukten skulle återkomma efter köpet.
 

NickeL

Ny medlem
Kan du beskriva lukten lite bättre? Luktar det dött djur kan det vara en fågel eller mus någonstans.

Jag skulle be bilhandlaren vädra ur den med löfte att köpa bilen när lukten är borta (och inte ersatt av Wunderbaum!) samt få garanti om lukten skulle återkomma efter köpet.
Upplever inte att det luktar dött, utan snarare fukt/mögel.
Ska höra med handlaren om det går att få till en sådan deal, hade ju inte vart helt fel i så fall. tack för tips.

//Nicke
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp