Audi TT 40 TFSI 2021

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

JohanJ

Ny medlem
Hejsan allesammans!

jag har idag lagt beställning på en turbo blå Audi TT 40 TFSI.

Det är första gången som jag kommer att äga en Audi.....whish me luck! ?

jag har några frågor som jag hoppas ni kan svara på, se nedan:

1.) Hur är motorljudet på den bilen? (Jag har nämligen en VW Golf GTi idag) och jag gillar bra motorljud. Vet ni något sätt att få till bra ljud på bilen?

2) jag valde inte att välja till GPS då det hade kostat mig ca 30k kr. Däremot såg jag att man kan välja att uppgradera i efterhand. Vad kostar isåfall det? Och innebär det att jag kan i efterhand välja att få Google Maps på skärmen i bilen?



3) vad för andra tips och idéer harni för min bil?


4) Jag skulle vilja chiptrimma min kommande bil. Har ni tips/rekommendationer gällande detta?

Hade som sagt uppskattat svar på mina frågor ovan.

ha det bra i värmen!
J
 

Kurtti

Super Moderator
Forumpersonal
Jag hade då inte köpt en ny audi idag utan virtual cockpit navi..bilar med digitala mätarna är bet mer lättsålda samt ligger högre i pris än de med traditionella clustret.
 

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
Jag hade då inte köpt en ny audi idag utan virtual cockpit navi..bilar med digitala mätarna är bet mer lättsålda samt ligger högre i pris än de med traditionella clustret.
Nu var det väl inte det som TS ville veta, och som tur är så bestämmer han själv hur bilen skall utrustas...
/ Hälsningar Claes
 

Nimo

Aktiv medlem
Jag hade då inte köpt en ny audi idag utan virtual cockpit navi..bilar med digitala mätarna är bet mer lättsålda samt ligger högre i pris än de med traditionella clustret.
Detta måste väl vara minst sagt tveksamt. Jag skulle få betala 22000kr extra för att få detta i min bil. Detta i en bil där navigation är standard. Att sedan få tillbaks något av kostnaden i andra hand är nog mest önskstänkande.
 

Kurtti

Super Moderator
Forumpersonal
Nä inte hela slanten såklart, men jämför priserna på tex en begagnad a6 med digitala mätarna vs analoga på blocket.
Å sen eftermontera å rackla i en ny bil för att få navigation kostar ju också... jaja smaken är som baken ?
 
K

Kristiann

Gäst
Hej
Grattis till ett utmärkt bilval! Du kommer att njuta av varenda meter du kör!
1) I 45-versionen är det är ett bra ljud i från början. Speciellt när du kör i "Dynamic". Men det finns flera sätt att få ännu bättre ljud - alltifrån större insug till annat avgassystem.
2) Det går men jag har inte sett någon firma i Sverige som gör det (inte letat då jag har nav). Men det är vanligt i England.
3) Gå med i FB forumet "Audi TT MK3 Owners group". Där kan då få många tips och idéer på vad andra gör.
4) Det finns ett stor utbud av leverantörer för chiptrim. Men var medveten om att din nybilsgaranti kan sluta gälla (det finns många åsikter om vad som gäller).

Lycka till!
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp