Audi tt -01 EPC problem

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Tjommen

Medlem
Hej har en Audi tt -01 som EPC lampan tänds, men stänger jag av bilen och startar igen så funkar det! Detta har hänt 2ggr nu, så min fråga är om någon i forumet har något förslag på vad som kan vara felet! Motorlampan lyser inte, bara EPC!
 

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
På en såpass "ny" bil borde du kunna hitta lite felkoder. Jag föreslår att du börjar där, så kanske det åtminstone pekar i någon riktning.
/Hälsningar Claes
 

Tjommen

Medlem
På en såpass "ny" bil borde du kunna hitta lite felkoder. Jag föreslår att du börjar där, så kanske det åtminstone pekar i någon riktning.
/Hälsningar Claes
Ja jag får börja där, men du menar kolla med en OBD, eller kan man gå in i någon meny på bilen och utläsa?
/ Tomas
 

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
Precis, via OBD. Har själv en gammal VCDS för min - 97 som funkar bäst på den bilen, men någon hyfsad OBD-läsare borde klara din - 01 tycker jag.
/Hälsningar Claes
 

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
Skönt att det löste sig! Fick du felkod på den, eller körde du på magkänsla?
/Hälsningar Claes
 

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
Då kan du njuta av din TT i sommar, förhoppningsvis utan fler fel. Tack för återkopplingen (y).
/Hälsningar Claes
 

Tjommen

Medlem
Då kan du njuta av din TT i sommar, förhoppningsvis utan fler fel. Tack för återkopplingen (y).
/Hälsningar Claes
Nja inte riktigt ännu😳 har problem med motortemperaturen att den går upp lite för mycket! Men ska byta termostat,nödfläkt och givaren som sitter på kylaren☝🏻 Nödfläkten har jag kollat och den funkar inte, så den är bara att byta! Men efter det kan jag, hoppas jag få njuta😁
 

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
Jo det kostar på att ha en gammal bil. Alltid är det något som inte funkar :p.
/Hälsningar Claes
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp