Audi Q3 quattro -14 - ESC samt TPMS lyser

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

NiklasL

Ny medlem
Hej
Hoppas någon kan hjälpa mig.
Jag har sedan i vintras problem med min Q3:a, ESC och TMPS tänds så fort jag startar bilen. Har kollat alla säkringar då nr 47 i kupén har gått några gånger tidigare när dessa lampor har tänts. Det mest spännande med nr 47 är att den inte finns angiven i instruktionsboken (har troligen fått instruktionsbok för FWD-modellen;)).
Har kollat felkoder och får fram dessa:
01324 - Styrdon för fyrhjulsdrift - Ingen signal/kommunikation
01325 - Styrdon för ringtrycksövervakning - Ingen signal/kommunikation

Det hjälper tyvärr inte att släcka dessa, dyker upp så fort jag raderar dem.

Har letat överallt på nätet men inte hittat något om just Q3, däremot om gamla Golf R32 m fl där nästan samma problem har funnits men inget direkta svar har getts.
Finns det någon här som har någon idé om var jag ska börja leta? Styrdonet till BW-överföringen eller kablage??
 

MrPainter

Ny medlem
Hej
Vet inte hur det har gått med din q3!? Min q3 -12 fick felmeddelande TPMS direkt jag startade bilen. Tillägg på det var att också ett av mina bromsok kärvade till parkeringsbromsen så det dör även upp ett felmeddelande i displayen om det. "Parkingbrake failure". Jag åkte på ett nytt ok OCH styrdonet till parkeringsbromsen. Efter bytet försvann felkoden för TPMS. Meen jag blev av med bilden på MMi för backkameran. Så i detta nu står den på verkstaden för felsök i samband med att dom bytte ut styrdonet..
 

NiklasL

Ny medlem
Hej
Ska lämna in bilen om ett par veckor. De misstänker att oljepumpen till Haldex/BorgWarner-diffen har becka ihop. Kan visst bli så om man inte byter olja i den med jämna mellanrum (3 år enligt serviceboken).
Återkommer när den har varit inne på felsökning/reparation.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp