Audi Avant 2.0 TFSI (2018) 75 000mil

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Seval

Ny medlem
Hejsan!
Jag har bestämt mig för att köpa en familjebil och undrar om det är någon här som har erfarenhet just med den här modellen Audi Avant 2.0 TFSI (2018). Är det en bra bil för runt 220 tusen? Jag är ute efter en ny bil som jag inte tänker sälja i de kommande 7-8-9 år och jag har det ganska svårt att bestämma mig om jag ska satsa på en Audi eller BMW överhuvudtaget. (Vet inte om det är rätt ställe jag fråga detta). Jag kollar mest på 2018 modellerna (A4 Avant / BMW 320) och är inte så sugen på att köpa en diesel bil men de kanske är bättre? vet inte :) All hjälp uppskattas jättemycket! Tack!
 

MickeM

Medlem
Jag har förvisso en 2017 2.0TDI Avant, men bortsett från motorn:

Trevliga vägegenskaper och att köra den motsvarar förväntningarna hyffsat.

Jag har quattro med s-troniclådan. Den kan växla lite märkligt ibland och vara seg i starten om man ska iväg lite kvickt i en korsning.
"DSG-lagg" kallas det har jag hört. Men fungerar på det stora hela riktigt bra. Automat är bekvämt och nu utan att dra mer soppa än manuell.

Negativt;
Vi tycker den är TRÅNG innuti. Ganska liten i bagaget för bilstorleken, men främst trång i baksätet.
Inte ens med passagerarsätet så långt fram det är "möjligt" för frugan att sitta blir det riktig plats för bakvänd barnstol i baksätet. Fram är airbag, så där vill man inte ha den. Ens avstängd.

Jag gillar den i stort, men lysande familjebil är det inte. (Vi gick från Volvo v70 till denna förvisso, så våran referensram utrymmesmässigt är väl därefter....)

Jag antar att det avses en bil med 7.500mil. Inte 75.000mil.... Hehe.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp