Audi A6 TFSI e 2021 Navi-databas problem/installation

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Fredrik72

Medlem
Tjena försöker ladda in den senaste kartuppdatering från MyAudi och nu tillslut har jag fått ner filen på 21.6GB
Jag zippar upp filen på ett USB-minne 32GB formaterad till FAT32 (har även provat NTFS) sätter i USB minnet i bilen inget händer, går in i menyn och väljer att uppdatera - klickar sök men inget hittas.

Jag vet att jag säkert kan fråga min Audihandlare och att jag har garanti osv men det är roligare och går snabbare att labba själv
Någon som har liknade upplevelser?

Filen jag laddat ner Digital vägkarta Europa, version 2021 | 21.7 GB
Filen som ligger i bilen (versionsinformation) VO3959808JN_PO480_EU_Q420
 

Nimo

Aktiv medlem
Med risk för att ställa en dum fråga: Måste man ladda ner uppdateringar på det sättet du beskriver? När jag startar min bil står det ett meddelande att uppdateringar gjorts. Jag har ägt min A7 i snart två år och trodde att uppdateringar skedde automatiskt via det inbyggda sim-kortet.
 

Fredrik72

Medlem
Stämmer har också fått upp ett meddelande med att uppdatering är gjord.
Men det knasiga är att versionsinformation i bilen visar VO3959808JN_PO480_EU_Q420
Filen som dök upp på MyAudi heter version 2021 frågan är vad står det i din bil under versionsinformation?
 

Nimo

Aktiv medlem
Nu har jag kollat, det står: V03959804BK_P0400_EU_2020.3
Vad detta innebär vet jag inte men det står att det är den senaste uppdateringen när jag startar bilen.
 

Fredrik72

Medlem
Schyst att du kollade 😀
Ser ingen logik.
Jag får luska lite med säljaren om han vet vad senaste uppdateringen heter. Den filen jag laddade ner får jag ändå inte in i MMI
 

Fredrik72

Medlem
Some News...
Jag skrev till AudiConnect supporten om problemet med USB uppdateringen och dom bad mig om bilder och tidpunkter när problemet uppstod, jobbigt tyckte jag men det var tydligen för att deras tekniker skulle se vad som blivit fel i några loggfiler.
Så idag när jag skulle åka hem från jobbet så ser jag att en uppdatering håller på och laddas ner i MMI och precis när jag kom hem var uppdateringen installerad och en ny version hade installerats
V03959808JP_P0490_EU_Q420

Så något har dom fixat åt mig🤔

Slutsats - var så detaljerad du bara kan vid kontakt med AudiConnect så hjälper dom till.
Kan tilläggas att Appen för att styra värmaren m.m har fungerat klanderfritt i 2-månader sedan kontakt med supporten 🤭
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp