Audi A6 C6 dörrlås problem – passagerardörren låser inte upp korrekt

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Philip

Ny medlem
Hej! Jag har en audi a6 c6a från 2009. Mitt problem och det jag funderar på är följande.
När jag låser upp bilen på nyckeln lämnar passagerardörren låst man kan öppna den inifrån och då hålls den öppen men när man låst och låst upp igen förblir den låst. Fungerar alltså åt ena hållet men nu till det som är ännu mer frustrerande och försvårar felsökandet. Den fungerar ibland, som jag märkt och testat fungerar den när man öppnat dörren manuellt och inte låst bilen på ett tag och låser den en kortare tid kan den låsas upp normalt. Har någon något tipps på va det kan va eller hur man löser det för är trött nu :)

rolleslitz

Aktiv medlem
Hej! Jag har en audi a6 c6a från 2009. Mitt problem och det jag funderar på är följande.
När jag låser upp bilen på nyckeln lämnar passagerardörren låst man kan öppna den inifrån och då hålls den öppen men när man låst och låst upp igen förblir den låst. Fungerar alltså åt ena hållet men nu till det som är ännu mer frustrerande och försvårar felsökandet. Den fungerar ibland, som jag märkt och testat fungerar den när man öppnat dörren manuellt och inte låst bilen på ett tag och låser den en kortare tid kan den låsas upp normalt. Har någon något tipps på va det kan va eller hur man löser det för är trött nu :)
Ett första steg, kolla felkoder för kaross/dörrar. Ganska ofta om inte alltid får man massa information som hjälper en att hitta felet.

Men troligen fel på kablage i någon av framdörrarna, mer eller mindre där kablage går genom dörr/A-stolpe eller en låskista där någon microbrytare blivit utsliten/dålig.

Philip

Ny medlem
Har läst ut koder med vcds och inte sätt något. Har inte heller några aktiva koder men tack i alla fall. Ska riva ner dörrsidan och kika. Antar att felet måste va ingående i den dörr som inte låser upp eller kan det va i någon annan som är ihopkopplad på något sätt?

Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp