Audi a6 c6 3.0tdi glödlampa,motorlampa, tappar effekt,stannar

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Rillopro

Ny medlem
Hej.

Glödlampan började blinka. tappar mycket effekt och den pulserar svagt då man gasar hårt.

Kollade felkod och den visade :

P1063:Bränsletryckregleringen övre värde överskridet,
även samma men "ingen kommunikation"
och även ett tredje men " undre värdet överskridet.

Startar om bilen så slocknar lampan men börjar blinka direkt jag gasar lite extra.

Kört så en vecka men nu började motorlampa lysa. samma felkoder, raderade dom.

Dagen efter så är den även ryckig på tomgång, den ändrar 100 varv upp å ner. även tjuvdog 3 gånger medans den stod på tomgång. kollade felkoder igen och nu visar de :

p1573: Ventil vänster för motorlagring avbrott. ( Denna fanns även första gången jag kollade felkoder men hade registrerats ett par månader före bränslefelkoden.

P0501 Hastighetssignal 1 orimlig signal.

vad menas med alla koder? Får ingen klarhet i vad jag ska byta för något för att få till det här!!

Tacksam för hjälp om någon varit med om samma!!

/Mvh
 

Swizz

Aktiv medlem
Med största sannolikhet bränsletryckgivaren som sitter på fuelrailen. Den skickar felaktiga signaler, dock bör en felsökning utföras.
 

Swizz

Aktiv medlem
Mät upp bränsletrycket på lågtryckssidan!

Det verkar luta åt att det kan vara bränslepumpen!
 

Rillopro

Ny medlem
Tänkte prova ditt tips och köpte en bränslemätare på biltema igår.. Hade bara audin ledig så ja tänkte jag kör den har ju funkat hittils.

Efter ett par mil började partikelfilter symbol lysa.
Kör vidare, och 4 mil senare när jag är nästan hemma så börjar den rycka extra mycket och dör.
Startar igen och går köra 1 minut sen dör igen. sen dör den direkt vid uppstart och fick bogseras hem.

Om motorn går dåligt kan den sotat igen partikelfiltret och därför kvävt motorn? Eller kan det vara själva partikelfiltret som är boven ?

Kollade även snittförbrukning under körning den tog kring litern. vanliga fall 0.6-0.7
Ej sett att den ryker heller.

Inga nya felkoder fastän partikelfilter symbol kommit upp..

Hade in den på verkstad före detta och dom hade inget konkret heller. Dom sa det kan vara det mesta och börja felsöka och köpa del för del kommer skena iväg så vill ju inte lämna den då dom inte heller är säkra. Vore kul om nån kände dom har koll på va det kan va!

Tack.
 
R

Rilloproo

Gäst
Mätt upp lågtryck pumpen den visade 4kg borde väl vara inom ramarna?
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp