Audi A6 Allroad 218hk - Förbrukning

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

MR.A

Ny medlem
Hej

Ni med A6 Allroad vad drar era bilar?

Tänkte framförallt i 120kmh, kommer eventuellt börja pendla motorväg 8mil om dagen. Har en 2.0 diesel idag dock annat märke men i dessa hastigheter börjar dra en bit över 0.75. Tänkte 6an borde kunna tuffa på rätt bra på låga varv.

Tacksam för svar.

Mvh
 
F

Fredrik 80

Gäst
Köpte min allroad 218 hk, -17 för en vecka sedan. Hade en allroad 2011 tidigare 239 hk.
Kör sällan den hastigheten men skulle tippa på 0,65 Max 0.7 milen.

Som lägst drar den vid 88-95 km/timme. Då drar den 0.5 lr lägre.
 

Merkava

Medlem
Är på semester just nu med en Allroad 3.0 6a, 218 hk. Hela familjen(fyra stycken) takbox, hundbur med en hund, och full packning. Går knappt in en cola Zero i bilen:) och har hittills kört 420 mil från Malmö till Kiruna och nu i Stockholms trakten. Kört mycket farthållare och long term visar nu 0.78. Vilket överensstämmer bra med verkligheten. Otroligt bra tycker jag med tanke på bilens last, takbox och sen själva bilen i sig som är stor och fyrhjulsdriven. Kört i princip uteslutande i Efficiency läge, men en del Allroad med uppe i norr.
 
Märker man stor skillnad i förbrukning på Efficiency-läget?
Kör mest i Allroad-läget (218hk versionen) pga. lite bättre komfort, lättare att komma i/ur bilen etc. Men har inte märkt att förbrukningen ökat.
Snittar väl ca. 0.7L/mil med mycket pendling till jobb.

I övrigt måste jag skriva att V6an är betydligt tystare än 2.0an. V6an är sällan utanför 800-1200 rpm.
 

LPB

Ny medlem
Köpte min allroad 218 hk, -17 för en vecka sedan. Hade en allroad 2011 tidigare 239 hk.
Kör sällan den hastigheten men skulle tippa på 0,65 Max 0.7 milen.

Som lägst drar den vid 88-95 km/timme. Då drar den 0.5 lr lägre.
Hej,
Har du någon uppmätt skillnad för förbrukningen mellan 2011 239 hk och 2017 2018 hk?
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp