Audi A6 3,0 quattro, knarrande ljud i framvagn

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.
M

Mikael Snellman

Gäst
Någon som kan säga varifrån knarrande ljudet kommer, varje gång jag backar ut Audin från garaget (ca 5cm nivå skillnad)så hörs ett knarrande ljud från framvagnen när det ”hoppar” till lite, ibland hörs det även vid körning på ojämn väg.....Audin har luftfjädring.
 
R

rrr

Gäst
Någon som kan säga varifrån knarrande ljudet kommer, varje gång jag backar ut Audin från garaget (ca 5cm nivå skillnad)så hörs ett knarrande ljud från framvagnen när det ”hoppar” till lite, ibland hörs det även vid körning på ojämn väg.....Audin har luftfjädring.
Tja, någon bussning, stötdämpare eller luftbälg i framvagnen låter som en vinnare.

Placera bilen på tex en ramplyft och lyft upp en halvmeter cirka, lägg dig under när en kamrat gungar på bilen. Lyssna, bänd på lite leder etc och lyssna tills du hittar vad som låter.
 
K

Kerstin

Gäst
Någon som kan säga varifrån knarrande ljudet kommer, varje gång jag backar ut Audin från garaget (ca 5cm nivå skillnad)så hörs ett knarrande ljud från framvagnen när det ”hoppar” till lite, ibland hörs det även vid körning på ojämn väg.....Audin har luftfjädring.
Kolla fjädrarna, min bil (A6 3.0 TFSI Quattro 2011) lät så då fjädern gått av vid nedersta varvet
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp