Audi A4 1.8T -00 Vägrar starta...

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.
O

Oregistrerade

Gäst
Hallå.
Har ett problem som jag tänkte någon kunde tipsa om innan jag ger mig ut på för långa felökningar.

Bilen bestämde sig för att inte starta en dag, hade varit ute och kört den på ett par ärende och efter ett besök på Biltema så ville den inte mer.
Allt verkar ok. BRA batteri, soppa pumpen går...
Men jag ringde en polare som kom och bogserade iväg mig. Jagtestade dra igång den efter bara några 100 meter. Vips, så sparka den igång. Men den la sig på tomgång och ville inte ge varv när jag tryckte på gasen. Va uppe på 1200 varv och ner igen. Så jag vred av och lät den rulla fint nääästan hela vägen till garaget. Där testade jag dra igång den igen. Jodå, den gick igång... Hoppade ur och kopplade loss linan och bilen gick som en klocka. Nu var den varv villig så jag körde en runda, inget konstigt alls. Ställde bilen utanför garaget och väntade ett par minuter. Startade utan problem !!

Sen har jag nu kört bilen i en vecka, massa stopp och övernattningar och inte visat ett enda tecken på att något är konstigt. Va och läste av alla felkoder och det fanns ett par stycken. Men vi släckte rubbet iom att många antagligen var gamla. Händer det igen så får man ju upp BARA koderna som det gäller... MEEEN idag, när jag hade bokat besiktningstid och allt, skulle köra dit och få bilen klar så ville den inte. Samma visa... Men nu vill den inte ens tända till när jag försöker dra igång den. Den bara maler tyst och tändlöst :/ Någon som har en idé? Har testat starta bilen med bortkopplad LMM, same same...

Mvh Krille
 
O

Oregistrerade

Gäst
Regnade det när felet uppstod?

Har du fått igång Audin? Skulle gissa att du fått vatten i elsystemet. Kolla om locken i motorrummet över alla relä, är hela. de som sitter nedanför vindrutan. Kan även vara fukt i dragljuskontakten om det finns drag på den.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp