Audi 80 2,3E 1992 Cab

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

mongoose

Ny medlem
Halloj, har en fin gammal Audi 80 2,3e cab som jag håller på att förlora förståndet på, bilen kan gå hur bra som helst ett tag för att sedan börja rycka och tappar all motor effekt, den dör inte helt men går riktigt illa. Startar alltid direkt och felet kommer efter en tid när motorn blörjar bli varm. Bytt hallgivaren som krånglade för då bilen ibland inte startade överhuvudtaget. Läst nånstans att tempgivare kan spöka, men här börjar man undra om det är nån vevaxelgivare som spökar, min varvräknare dog och oljelampan började lysa när jag höll på att kolla jordpunkter på A stolpen men det tror jag e nåt glapp i kablarna för pillar man på kablarna vid rattstången släcks oljelampan. Håret tappade jag för många år sedan men nu börjar förståndet oxå försvinna, nån som känner igen problemmet.
 

mongoose

Ny medlem
Jo men precis, har läst nånstans att man kan bygga nån lite blink kod läsare med hjälp av en lysdiod och ett motstånd. Men undrar om den har ett sånt styrdon så att felkoderna sparas
 

Jomsviking78

Aktiv medlem
Kollade lite på min audi 80 (1990)som jag rustar upp och där finns faktiskt ett diagnos uttag
Det består av 2 mindre portar,jag har även en adapter som passar dessa
Adaptern växlar över till Obd 2 uttag så jag borde kunna köra mitt diagnosverktyg (icarsoft)
 

mongoose

Ny medlem
okay, en sån ska man kanske köpa in, har letat som en besatt på alla forum och hittade en gammal tråd som nästan på pricken beskriver mitt fel, det sitter en bränsle regulator eller som dom kallar "differe
ntialtrycksregulatorn" reglerar bränslet tydligen och är känslig som tusan tydligen. Bilen lider tydligen av att en massa givare börjar ge fel värden och denna regulator ger då fel signaler
 

kompis

Ny medlem
Letar efter orsaken till liknande fel. Vilka koder/information kan få ut från en sådan här gammal bil (-93)?
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp