Audi 100 c3 årsm. 90 startar ej.

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.
Den slutade att ladda så jag tog bort kolen och det var fullt med sand i den så dom fjädrade inte tillbaka så jag skaka ren den så att dom fjädrar tillbaka och monterade tillbaka det sen startade jag och tog lös pluskabeln.. Jag är inne på att det kan vara hallgivarn eller va den het som sitt under rotorn. Om den är trasig på en äldre volvo så beter den likadant.. eller vad tror du?
 

Jomsviking78

Aktiv medlem
Aha ok,ja tror inte problemet har med den svarta kabeln att göra faktiskt

Bli inte besviken men nått allvarligt kan ha hänt när du lyfte av batterplus-kabeln

Kan va så att styrenheten eller annan komponent fick en strömsmocka och brände sönder

På höger sida under handsfacket i panelen sitter styrenheten,ta iaf en koll där kankse
luktar bränt eller nått

En sån styrenhet kostar nog inte mycket beggad

Ja ta en paus och låt bilen va ett tag,det brukar väcka ideer och lust att fixa
när man tröttnat
 
Aha ok,ja tror inte problemet har med den svarta kabeln att göra faktiskt

Bli inte besviken men nått allvarligt kan ha hänt när du lyfte av batterplus-kabeln

Kan va så att styrenheten eller annan komponent fick en strömsmocka och brände sönder

På höger sida under handsfacket i panelen sitter styrenheten,ta iaf en koll där kankse
luktar bränt eller nått

En sån styrenhet kostar nog inte mycket beggad

Ja ta en paus och låt bilen va ett tag,det brukar väcka ideer och lust att fixa
när man tröttnat
Jag tog en titt på den men den var jätte fin och luktade inget. Men den som var på vänster sida var full i erja i kontakten men alla lödningar såg fin ut. Det jag har tänkt mig är att byta hallgivaren och fortsätta söka efter fel med gnista.. Men gör det till veckan nu ska jag gluffsa i mig nyrökt fläskfilé och rökt julskinka ?
 
Kan ju vad den,om du menar typ styrenheten/ecu?

Tror vi måste backa bandet till början för att analysera mera och tänka utanför lådan..

Vad var det som gjorde att du ville kolla att bilen laddar ?
Tex seg att starta eller pulser i belysningen?
Hej igen.
När jag hämtade bilen så laddade den bara ett tag sen slutade den ladda. Så jag tog ut kolen å rengjorde å monterade tillbaka. Startade bil och tog lös plusen för att se om bilen dog eller inte. Efter det så startar den inte. Ingen gnista och bränslepumpen går inte, bara om man byglar den. Normalt sett ska den ju surra till när man vrider till tändingen men nada noll.... så vet inte vart jag ska tänka utanför boxen ska beställa ny tändfördelare men bli inte original för det har jag ej råd med. Annars kan det väl bara vara styrenheten?
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp