Alla lampor blinkar!

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Zingo

Ny medlem
Hej,
Jag har fått ett mystiskt felpå min A6/Allroad/2017. Efter att ha tankat så börjar plötsligt massor av lampor blinka. Handbroms, Airbag, ABS, Lampor, Däcktryck och lite till. Typ 8 varningar samtidigt. Bilen går dock som vanligt utan uppenbara problem. Kan det vara nån sorts övervakningsfel?

UA_son

Ny medlem
Inget Audiprofs men en bekant hade en Passat som också fick tokspel med alla möjliga blinkande lampor. Visade sig vara en kula/dank som lossnat i frambromsen och låg och skramlade runt, som fick allt att larma. Tidigare hade de bara fått larm från nån del som avhjälptes med att stänga av och starta igen.

Kanske inte det du råkat ut för men värt att kolla upp?

Zingo

Ny medlem
Hej, Tack, Det kan mycket väl vara något i den riktning som Du säger. Kollade med en mätare på macken som ger det ytliga svaret att det är "flera saker på varvtalsgivaren höger bak samt hjullager" Dock lyser även airbaglampan och lyset, men det kan nog vara en bra startpunkt att kolla höger barkhjul närmare... Konstigt dock att hela julgranen lyser i sammanhanget..??

Hej,
Jag har fått ett mystiskt felpå min A6/Allroad/2017. Efter att ha tankat så börjar plötsligt massor av lampor blinka. Handbroms, Airbag, ABS, Lampor, Däcktryck och lite till. Typ 8 varningar samtidigt. Bilen går dock som vanligt utan uppenbara problem. Kan det vara nån sorts övervakningsfel?
Jag hade liknade på min passat dock ingen airbag lampa. Visade sig vara en ABS givare på höger bakdäck.

Zingo

Ny medlem
Gomiddag, Om Du visste hur rätt Du har!. Jag insåg snabbt att det inte var något jag kunde fixa själv, så på verkstan konstaterades just att det väsentligen va ABS, höger bak, som gett upp. Alla lampor släckta. Varför airbag var inblandad är ett olöst mysterie. Jag sparade alla fell ett femsiffrigt belopp på att inte gå till lokala märkesverkstaden...

Case closed!

Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp