Akut hjälp!

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Kima

Ny medlem
Hej!

Lång historia kort, växellådsoljan tömdes istället för motoroljan som var syftet. Motoroljan är dock bytt också i samma veva. Nu lyser oljelampan i bilen - är det samma varningslampa för motoroljan som för växellådsoljan? Manualen ligger i annan stad, vi har en tid att passa som kostar x antal tusen att missa. Lampan är gul så jag hoppas att vi klarar oss vilken olja det nu än gäller, men det skulle ju inte förvåna mig om motoroljan pissar ut den med då det är samma människa som krabbat med detta..... kollade såklart inte på backen innan vi åkte.

Nån som vet??
 

Kurtti

Super Moderator
Forumpersonal
Om oljelampan lyser så är det pga oljan i motorn inte i växellådan, jag hade då stannat och kollat nivån på stickan iaf..
 

Kima

Ny medlem
Om oljelampan lyser så är det pga oljan i motorn inte i växellådan, jag hade då stannat och kollat nivån på stickan iaf..

Tack för svar! Vi ska stanna och fylla på, blir värre med växellådsoljan, bilen varnar aldrig för det eller? Har förstått att man ej kan tömma den helt genom att bara släppa ut på automatare så jag hoppas iallafall att den ska klara sig på det som är kvar i..
 

Nimo

Aktiv medlem
Tack för svar! Vi ska stanna och fylla på, blir värre med växellådsoljan, bilen varnar aldrig för det eller? Har förstått att man ej kan tömma den helt genom att bara släppa ut på automatare så jag hoppas iallafall att den ska klara sig på det som är kvar i..
Har jag förstått dig rätt, kör du utan att fyllt på oljan i växellådan? Mitt tips hade varit att tvärstanna och ta en Taxi.
 

Kurtti

Super Moderator
Forumpersonal
Du måste ju fylla på oljan även i lådan om ni tappat ur från den...
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp