AD Blue system fault no restart

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Alendz94

Ny medlem
Hej,

jag har en a6 allroad 3.0 320hp CVUA motorkod. För någon vecka tändes lampan för ad blue systemet. Jag har utfört SCR efficiency control med VCDS och fick ut detta. Någon som vet vad som kan vara fel. Har bytt ena NOX sensorn som jag trodde var trasig men det löste inte problemet. Tacksam för hjälp!

 

Kurtti

Super Moderator
Forumpersonal
Inget svar på felet, men JAG hade då bara kodat bort adblue systemet, då slipper du såna bekymmer i framtiden.
 

Kurtti

Super Moderator
Forumpersonal
Dom flesta som håller på med att optimera bilar brukar kunna koda bort det.
 

Audi_VW

Medlem
Hur långt har den gått? Misstänker att det kan vara Adblue-pumpen som lagt av. Fick byta på min A6 Allroad 3.0 efter 14000 mil.
 

Alendz94

Ny medlem
Hur långt har den gått? Misstänker att det kan vara Adblue-pumpen som lagt av. Fick byta på min A6 Allroad 3.0 efter 14000 mil.
Bilen har gått 17 000 mil. Hur kom du fram till att det var pumpen? När den går igång på min så gör den 5000hpa vilket den tydligen ska göra, har även testat injektorn och den fungerar.
 

Audi_VW

Medlem
Vi hade en felkod som pekade på pumpen samt tyckte min svärfar som är mekaniker att han inte kunde höra pumpen. När vi tog ut den den och undersökte den så blev vi helt säkra på att den lagt av.
 

Alendz94

Ny medlem
Problemet är löst. Skarvarna på rören till partikelfiltret var inte täta. Monteringspasta löste problemet. Efter SCR efficiency control med VCDS släcktes ad blue lampan. Hoppas detta kan hjälpa andra med samma problem.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp