A6 avant läcker in vatten

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

KentA6

Ny medlem
Min A6 avant 2013 läcker in vatten på passagerarsidan.
När högra dörren är öppen kan man se en rännil komma från höger sida om handskfacket. En verkstad sa att det fanns smuts i röret som kommer i A-stolpen från takluckan. Det funkade. I två dagar varav en dag det regnade lite. Sen samma sak igen. En annan verkstad sa att det var från dräneringsbehållaren men så var det inte. Vattnet kommer enbart när det regnar. Jag har satt en handduk där det rinner som leder ner till en plastpåse för att samla upp vattnet. När handduken är inklämd blir det ingen is på insidan av vindrutan på vintern men när handduken inte är där blir det is på insidan av vindrutan. Så det känns som någon isolering/gummi/plastbit eller något liknande fattas.
Var kommer vattnet ifrån och hur går jag löst det?
 

Swizz

Aktiv medlem
Vanligtvis byter man dräneringsslangar och klipper bort udden på dom nya samt tar bort dräneringspluggen i vattenavrinningslådan.

Det brukar bli såhär när jord och skit samlas, särskilt om bilen står utomhus. Ett annat problem är att verkstaden smörjer in takluckans anordning med fel smörjfett, vilket leder till att fettet klumpar ihop sig och följer med vattnet ner i slangarna och resten kan du räkna ut själv.
 

BFPålle

Ny medlem
Hej kent A6! Har ett liknande problem med en A6:a av samma årsmodell. Hittade du var det läckte in? Med vänlig hälsning, BFPålle
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp