A6 allroad

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Patrik H

Ny medlem
har köpt en allroad a6 2018 biturbo med 320 hk. Fick ej med några vinterdäck och kan nu få köpa ett par 255-35-19 på fälg.. Fungerar dessa till min Allroad
tack för svar inom kort då jag köper dessa vid lunch OBS det är bilen på bilden men ej dessa fälgar3BA58DB2-E115-42ED-BA37-79968405B51D.jpeg
 
Senast ändrad:

Patrik H

Ny medlem
Jag har tyvärr inget svar på din fråga, men det är lite mer komplicerat än bara däcksdimensionen. Inpressningsdjup på fälgarna tex. som du kan läsa om i denna tråd https://www.audiforum.nu/threads/vinterdäck-fälg-audi-a6-2020.2533/

Kolla om det står något i instruktionsboken vad som passar.
/Hälsningar Claes
Hej och tack för ditt svar. Det är så att jag har ett par 19 original fälgar kvar från min tidigare allroad 2016. Vad min fråga var är kan jag använda dessa däck på min Audi. Isåfall kränger jag av dom sommar däck jag har som sitter på dom gamla 19 tummarna och lägger på dom däcken jag köper idag.
Så min egentliga fråga var kan jag köra med den dimisionen. Har dessa kvar från min tidigare Audi som jag tänkte använda som vinterfälgar
mvh
 

Bilagor

Kurtti

Super Moderator
Forumpersonal
Jag kör med 235/55-19 däcken tar i innerskärm när jag kör på lägsta läget på fjädring och det är guppigt.

Jämför diameter på mina och dom du tänkte köpa så ser du.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp