Hej,
Min 2005:a med 7 stegs automatväxel har börjat krångla och efter felsökning säger verkstaden att multifunktionskontakten ibland ej ger signal att lådan är i P eller N och då går det ej att starta bilen.. Växlingarna går mjukt och inga andra problem finns. Verkstaden säger att hela multifunktionskontakten som är ett styrdon måste bytas för ca 19000 spänn. Det känns för jävla tråkigt när jag bara haft bilen i 8 veckor. (de 6 första utan problem). Verkstaden bytte kamrem och efter det så kom problemen kan det hänga ihop? Nån som vet om man kan testa nåt annat innan hela multifunktionskontakten byts? Om inte, nån som vet om detta utbyte kan göras billigare än på Audi-verkstad? (det ska tydligen programmeras också efter utbytet)
/d
Min 2005:a med 7 stegs automatväxel har börjat krångla och efter felsökning säger verkstaden att multifunktionskontakten ibland ej ger signal att lådan är i P eller N och då går det ej att starta bilen.. Växlingarna går mjukt och inga andra problem finns. Verkstaden säger att hela multifunktionskontakten som är ett styrdon måste bytas för ca 19000 spänn. Det känns för jävla tråkigt när jag bara haft bilen i 8 veckor. (de 6 första utan problem). Verkstaden bytte kamrem och efter det så kom problemen kan det hänga ihop? Nån som vet om man kan testa nåt annat innan hela multifunktionskontakten byts? Om inte, nån som vet om detta utbyte kan göras billigare än på Audi-verkstad? (det ska tydligen programmeras också efter utbytet)
/d