A4 2,0 tdi 170 2007 startar inte.

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

A4b72007

Medlem
Jag har problem med att min bil inte startar längre. Det började med att den blev mer och mer svårstartad oftast efter korta turer och det krävdes flertalet startförsök. Inga problem med bilen då den väl går och startar periodvis som den ska.
det tänds en varningslampa i instrumentet som varnar för att ’adaptiva strålkastare behöver service’. När den tänds så vägrar bilen starta och obdläsaren kan inte få kontakt med styrenheten vilket den annars kan. Det klickar från förpumpen men hör inte att de surrar. Några idéer?
 

A4b72007

Medlem
Uppdatering: bilen fick stå med avlagd batteripol inatt. Skruvade på polerna idag och hängde på en startbooster då batteriet var trött efter flertalet startförsök. Bilen startade direkt visar inga varningslampor och jag får inte fram några felkoder på obdläsaren.
 

Affe

Ny medlem
Hej jag har en likadan bil
Med fel som visar sig på precis samma sätt som du beskriver. Bilen jävlades idag, när jag äntligen fick igång den så fick också felkodsläsaren kontakt och jag kunde läsa ut felkod 01314 koden låg under elektronik 1 imobiliser ( Biltemas felkodsläsare). Vad jag förstår så talar den inte om mer än att det inte finns kontakt med styrdonet. Tänker att vi två kan ju inte vara de enda i världen som fått detta bekymmer. Jag har redan bytt startkontakten. Men det botade inte problemet. Några tips?
 

A4b72007

Medlem
Provade en bekants felkodsläsare under sommaren. Fick då på kamlägesgivare bromsar och framlyktor.. funderar på om det inte ändå är så att ecun är knäpp?
 

A4b72007

Medlem
Mitt fel verkar sitta i ECU eller nån av anslutningarna. Knackar jag på boxen så startar bilen..
Uppdatering! Nu har bilen startat och gått problemfritt en tid. I mitt fall var det så att +plinten som sitter under lådan till ECU var kraftigt ärgad. Efter olja och rengöring försvann kontaktproblemen. Bilen var dock fortfarande svårstartad så bytte kamlägesgivaren. Efter det har den funkat klockrent! Hoppas detta kan vara till hjälp för någon.
 

Affe

Ny medlem
Min bil funkar också nu utan dessa problem. I mitt fall var det strömförsörningsrelä 4H 0951253 som glappade. Sitter i boxen. Men det var inte lätt att hittadetta fel. Jag fick ta hjälp av en riktigt garvad audiräv. Och det var inte enkelt för honom heller.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp