nordsluttning
Ny medlem
Har lite bekymmer med min 2.3'a. Ibland när jag startar den går den bra, ibland går den igång men orkar nätt och jämt hålla igång, ibland går den hyfsat.
Har kollat bränsletryck och det ligger på 6.2/5.8 dvs perfekt.
Har även mätt ström till EHA och den ligger där den ska 0 +-10mA när bilen går bra.
När den går dåligt är EHA-strömmen helt galen.
Testade att läsa strömmen genom att enbart slå på tändning och får olika resultat. Ibland lägger den sig på ca 120 mA, stänger av och slår på direkt 25 mA, stänger av/slår på 4 mA. Slumpvis ordning 120-4-4-4-120-25-4-120-... osv.
Nån som känner igen detta? Börjar fundera på om ECU'n är rökt?
Thomas
Har kollat bränsletryck och det ligger på 6.2/5.8 dvs perfekt.
Har även mätt ström till EHA och den ligger där den ska 0 +-10mA när bilen går bra.
När den går dåligt är EHA-strömmen helt galen.
Testade att läsa strömmen genom att enbart slå på tändning och får olika resultat. Ibland lägger den sig på ca 120 mA, stänger av och slår på direkt 25 mA, stänger av/slår på 4 mA. Slumpvis ordning 120-4-4-4-120-25-4-120-... osv.
Nån som känner igen detta? Börjar fundera på om ECU'n är rökt?
Thomas