1992 Audi 100 2.3 E Varvar knappt till 5000

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Mange H

Ny medlem
Tjenare, nu vet jag inte om detta är rätt kategori att skriva detta i men aja.

Som titeln lyder så har jag kanske motorproblem med min gamla 100.
Den startar och går fint, varvar fint på tomgång, men när man kör så är det som att den far in i en vägg när varven kommer upp till just över 4000 och den vill inte öka farten nå mer.

Läste på ett annat forum att vridet tar i princip stopp vid 4000 varv och det är något som står på specifikationerna men är det någon med lite erfarenhet som kan säga det de vet så man inte behöver vara orolig att motorn som har gått 37000 inte har några problem.
 

Kurtti

Super Moderator
Forumpersonal
Nog ska den ju orka dra varvräknarn till rött på lägre växlar, om jag inte minns helt fel så gick den nästan på rött på 5an också (220 mätarfart) är så längsen jag haft sån men har som för mig...
 

Cossy

Medlem
Som Kurtti skriver...

Prova byt luftfilter.
Är det igensatt, kan inte motorn suga in tillräckligt mycket luft.

Bränslefilter.
Är det för mycket skit i det, orkar inte pumpen trycka igenom tillräckligt med bränsle.

Katalysatorn.
Börjar den dega igen cellerna, så får du inte ut avgaserna från motorn, vilka då bromsar hela processen.
 

Mange H

Ny medlem
Som Kurtti skriver...

Prova byt luftfilter.
Är det igensatt, kan inte motorn suga in tillräckligt mycket luft.

Bränslefilter.
Är det för mycket skit i det, orkar inte pumpen trycka igenom tillräckligt med bränsle.

Katalysatorn.
Börjar den dega igen cellerna, så får du inte ut avgaserna från motorn, vilka då bromsar hela processen.
Tackar för svar, får ta och kränga upp luftburken imorgon och ta en titt.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp