10 ventiler 5cyl 2,2 turbo 165hk k-jetronic? 80-90 talet

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

SkauneJohan

Medlem
Googlar men hittar ingen info, satt i urquattro och gamla audi 100/200, hade dessa allrid ke jetronic eller k jetronic? Gissar att de är rätt hållbara? Ös på med info allt av intresse,

lättrimmade? Törstiga? Snåla på soppan? Vanliga problem? Tacksam för allt :)
 

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal

Lång tråd, men mycket matnyttigt att läsa. Han har gjort ett fantastiskt jobb med både bilen och uppdateringar i tråden.
/Hälsningar Claes
 

Jomsviking78

Aktiv medlem
Finns ju en del hel därute om k-jetronik :)

Denna sida är guld värd ,sen finns bra filmer på tuben hur man justerar k-jetronik




Att ställa in Styrtryck och systemtryck kan verka bökigt,krävs en mätklocka med
ballofixventil,finns inga omvägar om det ska bli bra

På K-jetronik (lambda med frekvensventil/taktventil) kan man shimsa den
interna systemtrycksregulatorn för att öka systemtryck om det behövs

1bricka på 1mm tjocklek ger 1 bar

Sen har du även "bränslevågen" att justera på

I mitt fall hade det varit amatörer och skruvat på allt innan dom tröttnat och slängt allt i
en låda

Fattades o-ringar i systemtrycksregulatorn och "bränslevågen" va så fel ställd
att jag inte fick tomgång

På just denna årsmodell så är det en "coating" på insidan tanken som släpper när bilen
blir gammal,så va fallet med min och kankse även detta som gjorde att tidigare ägare
tröttnade
 
Senast ändrad:



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp