Det bilprovningar vid normal besiktning kollar är felkoder till motorn enligt protokoll OBD-2, Audi har på många bilar betydligt fler möjliga koder bara för motorn. Så en enkel läsare kommer inte ens för motorn ge alla felkoder.
För att kolla cabben måste du gå in i minst en annan modul (har...
OM det (endast) är fel på LMM och du byter den till en frisk går bilen bra sedan.
Du borde felsökt VAD felet är innan du laddar stora reservdelskanonen och fyrar av.
En bra början på felsökning är felkoder, därefter tex logga/mäta upp etc.
Istället för att hoppas någon haft liknande symptom (som kanske beror på något helt annan orsak) tror jag du snabbare kommer få det fungera om du kollar felkoder i berörda system.
När du kollat felkoderna, skriv ner dem och släck dem.
Se vilka som snart kommer tillbaka, dessa ska du i första...
Nu gissar vi hejvilt.
Kan det överhuvud taget finnas en möjlighet att tillverkaren Audi genom sina återförsäljare tillhandahåller reservdelar?
Andra möjliga vägar är tex bildelsbasen som är en databas över en hel del skrotar i Sverige som säljer delar från demonterade bilar.
Det finns stora...
Typiskt har ofta skillnaden i standardchassi mot sportchassi varit 15mm hos Audi, men det finns säkert några undantag.
Så skillnaden bör bli 15mm nytt standard mot nytt sport. Men dina fjädrar har säckat ihop genom åren så bilen har troligen sjunkit ner 10-20mm ytterligare så nya sportfjädrar...
Låter mer som du har problem med kontaktering i multikontakten till stereon, eller internt i stereon.
Ta loss stereon igen, vicka på multikontakten medans den är igång. Får du skrap, ljud som kommer och försvinner har du mest troligt felet just där. Om det är helt stabilt medans du vickar på...
Det låter väl rätt och riktigt. Eller så letar du upp förstärkaren och ser om det finns en subwoofersignal in till den så slipper du förstärka och försvaga...
Kan ju vara något fäste för avgasrör, något annat fäste för delar... Du får nog böja dig in lite mer och se var det sitter, eller presentera foton från olika vinklar om någon ska kunna ge en vettig vägledande gissning.
Någon hjulupphängningsdel.
Vet inte om det är lika på A3 som A4 och A6, skulle tro det är snarlikt. På de högre numren har du en skruv i framkant, och en i bakkant nästan högst upp på dörrsidan. Tar du bort dessa skruvar så sitter dörrsidan sedan med 9 clips så du lyfter bara i handtaget och drar hela sidan uppåt. Sedan...
Det borde i första hand vara den verkstad du anlitade du ska reklamera utfört arbete till.
Nu är det stor chans att de säger nej, så tipset är att förbereda dig. Åk till en oberoende lackeringsfirma, be de mäta lacktjockleken på den nya skärmen och även tex din andra skärm. Be de kolla i...
Den går ju genom gummibälgen, men lämpligare är kanske att ta bort dörrsidan samt vart kabelhärvan går i A-stolpen och mäta OM en kabel gått av. Har den gått av ersätter du den.
Om du håller dig till original däckdimension så +/- 5 borde inte vara något problem. Du har oftast ganska bra utrymme mellan däck och skärmkant.
Kan ibland vara trångt mot stötdämpare etc.
För andra dimensioner, kolla på tex will they fit hemsidan och se hur skillnaden kommer bli. Kolla på...
Du behöver även veta inpressning/ET på dina gamla och nya fälgar för att veta att hjulen kommer någorlunda rätt i hjulhusen.
Inpressning är avståndet från monteringsytan mot navet och fälgens mittlinje