vilken olja är bäst?

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.
G

groda

Gäst
finns det någon som vetenskapligt kollat vilken olja som är bäst om man gör oljebyte efter 1200-1500 mil på en tfsi motor på 155hk ?
 

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
finns det någon som vetenskapligt kollat vilken olja som är bäst om man gör oljebyte efter 1200-1500 mil på en tfsi motor på 155hk ?
Det finns lika många (olje)experter som det finns varianter på oljor :p
Om du inte kör Formel 1 så klarar du dig alldeles utmärkt med en helsyntet som uppfyller kraven från biltillverkaren. Kör personligen Biltemas 5W-40 i båda mina bilar och byter olja och filter varje år. Sedan är det naturligtvis fritt för var och en vad man vill hinka i sin bil.
/Hälsningar Claes
 
  • Like
Reactions: Per
R

rrr

Gäst
finns det någon som vetenskapligt kollat vilken olja som är bäst om man gör oljebyte efter 1200-1500 mil på en tfsi motor på 155hk ?
Ingen kan ge ett vettigt svar på denna fråga utan att du specar vilka egenskaper som ska vara bäst

tex renande
smörjande
ickeskummande
inköpspris

Och hur du ska använda motorn påverkar också vilken olja som är 'BÄST'
 
S

Smaug

Gäst
Det finns lika många (olje)experter som det finns varianter på oljor :p
Om du inte kör Formel 1 så klarar du dig alldeles utmärkt med en helsyntet som uppfyller kraven från biltillverkaren. Kör personligen Biltemas 5W-40 i båda mina bilar och byter olja och filter varje år. Sedan är det naturligtvis fritt för var och en vad man vill hinka i sin bil.
/Hälsningar Claes
Biltema olja skämtar du på Audi forum?! vad jag vet så säljer inte Biltema olja till min bil Audi A4 B8 2,0 TDI, vad kör du för bil? om det en sliten holk då kan jag förstå dig, sen förstår jag inte varför man köper skit Biltema olja när Castrol olja kostar 70 kr liter i Tyskland.
 
G

groda

Gäst
Ingen kan ge ett vettigt svar på denna fråga utan att du specar vilka egenskaper som ska vara bäst

tex renande
smörjande
ickeskummande
inköpspris

Och hur du ska använda motorn påverkar också vilken olja som är 'BÄST'
det behöver inte vara billigt normal körning inget raisande
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp