vibrationer

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Irieboss

Ny medlem
Hej min bil en audi a4 b8 quattro med s tronic dsg7 låda har börjat få konstiga vibrationer precis innan bilen stannar helt och hållet, typ mot ett rödljus, bilen går jämt på tomgång men som sagt ibland när man kör iväg eller även på motorväg så får man konstiga vibrationer, har inga misständingar heller när vibrationerna uppstår och besiktade bilen här om dagen utan anmärkning,, jag tror att det är någonting med drivningen typ svänghjulet eller koppling av vad jag läst på engleska forum men jag har inga missljud alls inga slirningar inga felkoder den växlar helt normalt ,, någon som känner igen symtomen eller om någon har en ide ???
Kan svänghjulet blivit obalanserat å skapa vibrationer fast inte på tomgång ,, blir galen på bilen å vill så gärna råda bot på problemet ,, hjälp någon?
 

JohnnyJ

Aktiv medlem
En S-Tronic har dubbla kopplingar. Kan du identifiera om det är enbart på jämna eller udda växlar som vibrationerna uppträder? Du ser på displayen rakt framför ratten vilken växel som är ilagd. Du kan även prova att växla manuellt med paddlarna om du har några eller annars genom att trycka växelväljaren till höger och växla upp/ner med den.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp