AudiA632FSI
Ny medlem
Har för tredje gången drabbats av att kamkedjesträckarna på min A6 3,2 FSI 2005 lagt av med åtföljande haveri. Första gången var 2007. Andra gången 2008 och så nu igen 2013.
Kostnaderna de två första gångerna tog Audi Sverige på sig. Skälet uppgavs vara "Goodwill".
När jag drabbas en tredje gång så har bilen gått 14.000 och TryggHansa säger "5 år eller 15.000 mil" och menar på att de inte kommer att ersätta.
Audi verkstaden uppger att det kommer att kosta 90.000 kr att åtgärda.
Bilen har servats enligt serviceboken. Och det finns absolut inget sätt att kolla en kamkedjesträckare som rimligen borde hålla längre.
Dessutom känns det helt hopplöst att få ett sånt besked utan att märkesverkstaden Audi Östermalm erbjuder sig att ta reda på hur Audi ställer sig till problemet. Att FÖR TREDJE GÅNGEN på 14.000 mil råka ut för samma sak är så osannolikt och något som Audi borde vara intresserade av att avhjälp.
Vad gör man nu?
Kostnaderna de två första gångerna tog Audi Sverige på sig. Skälet uppgavs vara "Goodwill".
När jag drabbas en tredje gång så har bilen gått 14.000 och TryggHansa säger "5 år eller 15.000 mil" och menar på att de inte kommer att ersätta.
Audi verkstaden uppger att det kommer att kosta 90.000 kr att åtgärda.
Bilen har servats enligt serviceboken. Och det finns absolut inget sätt att kolla en kamkedjesträckare som rimligen borde hålla längre.
Dessutom känns det helt hopplöst att få ett sånt besked utan att märkesverkstaden Audi Östermalm erbjuder sig att ta reda på hur Audi ställer sig till problemet. Att FÖR TREDJE GÅNGEN på 14.000 mil råka ut för samma sak är så osannolikt och något som Audi borde vara intresserade av att avhjälp.
Vad gör man nu?