Var hittar jag info om olika a6 modeller 2009-11?

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

rurike

Ny medlem
Jag har nu kört en -04 A6 TDI i sex år, dags att byta upp sig. Men så var det detta med alla modellbeteckningar både på utrustning och motorer osv. Jag ska ha en ordinär motor 136-170 hk men gärna mkt utrustning och BRA stereoljud. Kan någon tipsa om var man hittar någon bra information om vad som ingår i utrustningspaket och motorvarianter på A6 TDI årsmod 09-11? Tittar man på officiella hemsidan så ligger där bara senaste årsmodellen vad jag kan se. Det är så mkt Proline, S-line, BOSE osv ..men vad betyder det??
Hälsn Ulf
 
Senast ändrad:

POHedman

Medlem
Här kan du ladda ned precis det du söker;
http://www.audi.se/se/brand/sv/used...e/brand/sv/used_cars/pris.html&container=page

Däremot så är det inte helt lätt att välutrustade 2.0 TDI/TFSI. De var rätt prispressade för att klara basbeloppsgränsen för tjänstebilar.

Proline är i princip självklart.
En -09--11 som inte har Xenonljus (och därmed LED-slingan) är rätt kall på marknaden.
Du bör leta efter en som också har Teknikpaketet. Och skinn, om du uppskattar det.
Vill du har ok ljud måste du hitta en med Bose. Stereon blev sämre i faceliften.

När det gäller S-line finns det tre olika som i begagnat skick ofta kallas för bara S-line;
S-line sportpaket (har bl a 30 mm sänkt chassi. den är hård, många tycker alldeles för hårt)
S-line exteriörpaket (med annan front, diffusor etc, det är bara visuella grejer. Runda dimljus så har den detta paket).
Sportpaket (20 mm sänkt chassi, inte lika hårt som S-line, ingår även sportstolar OCH S-line exteriörpaket)


Då först börjar den vara välutrustad.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp