Växellåda som rasat efter 7-8000 mil!?

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Yxiii

Medlem
Hallå där ute!
Var tvungen att skapa en profil här och ställa en fråga direkt.
Jag har hittat en begagnad Audi A6 allroad 3,0tdi som har gått 8000 mil.
fundersam som man är så ringer jag till förra ägaren eftersom jag inte litar på bilfirmor. Mycket riktigt så berättar han att växellådan rasade vid 7-8000 mil men att den byttes på ”goodwill” i Tyskland när han körde på autobahn och den rasade.
Jag frågar om det finns dokumentation på det men det fanns det inte. Han tipsade om att ringa till Tyskland och fråga.

vågar man köpa denna bilen?
jag menar om växellådan verkligen är bytt så ser jag det som ett plus.

Men vad kan vara anledningen till att den rasar efter så få mil?
 
R

rrr

Gäst
Hallå där ute!
Var tvungen att skapa en profil här och ställa en fråga direkt.
Jag har hittat en begagnad Audi A6 allroad 3,0tdi som har gått 8000 mil.
fundersam som man är så ringer jag till förra ägaren eftersom jag inte litar på bilfirmor. Mycket riktigt så berättar han att växellådan rasade vid 7-8000 mil men att den byttes på ”goodwill” i Tyskland när han körde på autobahn och den rasade.
Jag frågar om det finns dokumentation på det men det fanns det inte. Han tipsade om att ringa till Tyskland och fråga.

vågar man köpa denna bilen?
jag menar om växellådan verkligen är bytt så ser jag det som ett plus.

Men vad kan vara anledningen till att den rasar efter så få mil?
Beror lite på vad det är för växellåda och om den servats som den ska... Och hur den hanterats av apan bakom ratten ;-)

Går att knäcka transmissioner på 50 mil också om man försöker
 

Yxiii

Medlem
Beror lite på vad det är för växellåda och om den servats som den ska... Och hur den hanterats av apan bakom ratten ;-)

Går att knäcka transmissioner på 50 mil också om man försöker
Ja förmodligen så var det apan som sålde den efter att det hade hänt. Så nu sitter där en ny växellåda (antar jag)
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp