Utbyte av bränsleslang mellan tank & filter? - A4 b7, 2008.

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

dave333

Ny medlem
Hej!
Jag har en a4 b7 avant från 2008 som börjat droppa bränsle vid höger bakdäck.

Har hittat ett läckage i bränsleslang mellan tank & filter under bilen, ca fyra cm ovanför slangklämma/klammer var det ett mini spricka. (Bortse från slangklämma, det var en test innan jag hittade vart slangbrottet var.)

Min fråga!
Skall jag demontera tanken alternativ släppa ner den en bit?
Eller finns det någon inspektionslucka i skuffen nära baksätet?

Hur vet jag om det är retur eller matning? Det är slangen som ej är centrerad på filtret.

Tacksam för skiss eller tips!


131315427_10158274875036725_8164304589214201635_o.jpg
 
Senast ändrad:

mahler

Aktiv medlem
Finns lucka i golvet för att lyfta soppapumpen, kommer inte ihåg om den satt under baksätet börja där lättast. Sitter ett lock där som man skruvar loss så man kommer åt pumpen. Har du avant kan det sitta under plasten i skuffen lite mer jobb. Var länge sen jag höll på med det nån annan kanske har bättre koll.
 

dave333

Ny medlem
Tack för svar!
Det är en avant och jag har testat lyfta baksätet, där fanns en lucka men inget som hjälpte mig :)
Meddela gärna om någon har koll på vart inspektions luckan är i avant modellen.
 

mahler

Aktiv medlem
Ok då var det på äldre audi den satt under sätet. Då sitter den i skuffen du måste ta loss tröskellisten, lastöglorna i golvet lossa en gavelsida i skuffen sen lirka upp plastgolvet. har för mig att det räckte att bara lossa en gavel i skuffen. Det var ganska många år sen jag gjorde det. Borde inte vara några större problem att byta slangen det sitter en snabbkoppling ovanpå pumpen utanför tanken.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp