Förmåns-Audi
Ny medlem
Hej forumet,
Träffade en ägare av en Audi E-Tron häromsistens. Han hade fått sina hjula stulna från sin parkerade bil
Det var både dyrt, jobbigt och tråkigt etc., men än värre var att bilens batteri hade gått sönder, vilket ju gör elbilen obrukbar. E-Tronen hade hamnat på magen/underredet på någon sorts klossar efter stölden, och bilens vikt hade gjort att klossarna trängt in och "punkterat"/gjort hål på batteriet vilket gjort att hela batteriet hade fått bytas ut vilket hade kostat försäkringsbolaget runt 500 000 kr.
Har försökt googla på detta men inte kunnat hitta något liknande, så jag undrar om ni har hört talas om något sådant eller kan förklara om det är en risk? Går batterierna på en E-Tron sönder så lätt? Vad händer om man skulle råka köra på en sten tänker jag... Har tänkt förmånsleasa just en sådan och är därför lite extra nyfiken.
Mycket tacksam för svar!
Träffade en ägare av en Audi E-Tron häromsistens. Han hade fått sina hjula stulna från sin parkerade bil
Har försökt googla på detta men inte kunnat hitta något liknande, så jag undrar om ni har hört talas om något sådant eller kan förklara om det är en risk? Går batterierna på en E-Tron sönder så lätt? Vad händer om man skulle råka köra på en sten tänker jag... Har tänkt förmånsleasa just en sådan och är därför lite extra nyfiken.
Mycket tacksam för svar!