Startproblem

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Mr Don55

Ny medlem
Hej alla audifantaster

Jag har en audi 100 -89 som jag har lite problem med.

Jag ställde in bilen i garaget en dag, en vecka senare när jag skulle starta den så hände ingenting,inte ens ett klick från startmotorn,jag hittade till slut felet,det var tändningslåset som var felet,bytte det(plastgrejen bakom tändningslåset) och då gick startmotorn runt.

Nu till det konstiga,bensinpumpen startar inte.

Jag har kollat alla säkringar,bytt alla relän som har med bränslepumpen att göra,jag har kollat så det finns ström i kontakten till soppapumpen och jag har satt ström direkt från batteriet till pumpen och då startar den,men om jag vrider på nyckeln så är pumpen helt tyst,allt annat funkar radio,lyse blinkers,osv.

Vad kan jag har missat? någon vänlig själ som har någon ide om vad jag kan testa mer.
 

Kurtti

Super Moderator
Forumpersonal
mät om du får fram ström till relät när du vrider på nyckeln, känns ju som att nånting hänt med tändningslås/kablaget ?
 

Mr Don55

Ny medlem
Tack för din hjälp,efter mycket letande så hittade jag felet,det var jordfel i ena baklysets kontakt.
Fick även lite andra problem som: oljetryckslampan började lysa, parkeringljuset startade när man tryckte ner bromspedalen (utan tändning på) .tempgivare+bensinmätare fungerade ej.

ALLA dessa "problem" löstes efter att jag drog om alla kablar till baklyse,är ingen elektriker men att ett jordfel i baklyset kunde ställa till med så mycket trubbel trodde jag inte.

Så tack igen,nu har jag en besiktad Audi 100-89 ,som rullar igen:)
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp