Smidigast väg genom torpedväggen på S4 Sedan 3.0 TFSI V6 quattro S Tronic 2009

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Calle_V6

Ny medlem
Hej!

Jag tänkte dra kabel från grenkontakten i motorrummet till uttaget för kupévärmaren. Vilken väg genom torpedväggen är snabb och smidig? Jag hittade inget alternativ på de "vanligaste platserna". S4:an verkar vara kassaskåpssäker.Exempelvis på VW Passat med automatlåda finns det ett pluggat hål där kopplingen annars skulle gå igenom. Jag hittar inget motsvarande på Audin. Plastkonsollerna och mattorna sitter dessutom verkligen fast på sin plats om man jämför med andra VAG-bilar. Någon som vet om det finns ett bra hål "gömt" någonstans, så jag kan gå direkt på målet så att säga.

Tack på förhand för info! :)
 

D-Berg

Ny medlem
Hej,
Jag gjorde denna installation på min förra A6 Allroad-15. Jag fick ta ett stegborr och borra i närheten av kupéfiltret.
Jag kan säga att jag mätte och kollade ganska många gånger innan jag körde;).
Tog ett tunt 3mm borr och pilotborrade först.

Jag har sedan dess bytt bil till en RS4 -15 och tänker nu i dagarna göra samma sak igen.

Har du kommit till skott redan eller planeras det fortfarande?

Mvh
 

lasseharry

Ny medlem
Från motorutrymmet via innerskärm sedan finns det en genomföring högt upp vid a-stolpen högt upp i högra framskärmen. mycket jobb men det blev tätt och jag slapp borra. Letade som en tok efter alternativ. gäller a4 2014
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp