Skakande bil

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Wroom

Ny medlem
Hej!

Jag har ett problem med min Audi A4 1,8t 2008.

När jag kört en stund och jag kommer upp i runt 90km/h så kan det IBLAND kännas som man har en
bula på däcket som gör så att det känns som hela bilen skakar och studsar.
Detta kan hålla i sig ett tag och sedan avta helt några km och sedan kommer tillbaka..
Första gången trodde jag att det var punktering, men däcken var hela.

Har även märkt några ggr när jag står helt still och gasar iväg lite snabbt att bilen hackar lite innan den får tryck och reagerar på gasen.

Jag har tid där jag ska byta skivor bak då det gnisslar och låter när jag bromsar från höger bakhjul.
Men detta problem känns som det är fram och endast när jag som sagt kommer över runt 90km/h och kört bilen en stund.
Kär jag i runt 50km/h så märks ingenting. Bilen går hur bra som helst.

Var ett tag sedan när jag hade sommardäcken på som jag kände det första gången då jag var ute och åkte och
kände hur det började vobbla/vibrera i bilen.
Sedan när jag kom hem och parkerade bilen så rök det från vänster fram och luktade bränt.

Har haft bilen inne men ingen har sagt något mer än skivbromsarna bak.
Kan det vara något som ligger åt eller är det skivbromsarna/oken bak som gör så det vobblar/vibrerar i bilen även fast det känns som det kommer fram.

Spelar ingen roll om sommardäcken eller vinterdäcken är på, samma problem.


Tack för hjälpen! :)
 

Kurtti

Super Moderator
Forumpersonal
Om det ryker å luktar bränt vänster fram så känns det ju som att det är nåt fel där ? Kolla så inte bromsarna kärvar fram samt ifall hjullagret är dåligt.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp