S6 2008 5.2 V10 Misständning och EPC-lampa trots stora reparationer – motorbyte...

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.
Jag fick rådet av Audi i Malmö idag att byta motor på min S6 10 cyl 5.2, 2008 som gått 16000 mil! Jag lämnade in den för att lösa misständning och EPC lampa som resulterade limp mode!
Man har gjort åtgärder för ca 61000kr och inte löst felet. Dom har bytt hela insuget, lmm, gas spjäll, 2 spridare, valnöt blästrat avgaskanaler, bytte klockfjäder i ratten mm. Dom har letat avvikande värden på olika saker både under tomgång och belastning. Kompression är ok, så kan nya läckage! Kontrollerat motorlägesgivare, lamda.
Man rekommenderade förra veckan att byta tändstift till original, stiften och spolarna bytte jag innan dom fick in bilen! Kontrollerat vad som händer när ett och ett stift tas bort och då var det inte alla spridare som gav koder för misständning? Idag sa dom att dom sett två blanka cylindrar och baserat på det borde jag byta motor!
Vad skulle ni göra i detta läget? Det finns inga felkoder som registrerar misständning i dagsläget??

Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp