Q8 Etron 55 2024 Batteribyte fjärrnyckel - återkommande meddelande

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

fadsae96

Ny medlem
Jag får hela tiden felmeddelande att jag måste byta batteri i ”fjärrnyckeln”. Jag har bytt batteri i båda nycklarna men med ena nyckeln får jag fortfarande felmeddelande. Jag bytte batteri på den igen … och får samma meddelande! Vad ska jag göra?

Audi Danderyd säger att det kan försvinna efter upp till en vecka (menar de allvar? Ska kunden stå ut m pipandet varje gång bilen startar… i upp till en vecka?
Nån annan som har upplevt samma problem o kommit på en bättre lösning än genierna i Danderyd?

Tydligen kan man ”synkronisera” och tro mig, jag har kollat Youtube filmer och kört AI och annat på nätet. Men inget verkar funka.

Ny bil för 1 mille … bara strul:
(parkeringssensor, dörrlås i minusgrader, och nu bilnyckeln).

Bilagor

PINNEN

Medlem
Lämna in den igen, du har ju garanti? Du har testat att byta batteriet igen i den nyckeln som fortfarande larmar och då är ju troligen den nyckeln dålig och behöver bytas ut men detta ser teknikern om den fortfarande sänder eller om den är död, oftast när ett sådant fel uppträder så beror det på att nyckeln har följt med någon runda i tvättmaskinen, OBS inget jag påstår har hänt dig men det brukar vara ett vanligt förekommande problem när nyckeln lagt av, finns det inga tecken på detta så är det ju garanti och då får de beställa en ny nyckel helt enkelt.

Tyvärr är det ganska vanligt att Audis dörrlås fryser på vintern, både din modell men även A6:an med de halv elektriska dörrlåsen, vajern brukar få in någon droppe vatten/fukt vid vissa temperaturer och då fastnar den i ett dåligt läge och låset fungerar ej sporadiskt, en stund i värme/ +grader brukar göra susen.
Blir det för dåligt/återkommande kan man byta ut vajrarna och smörja in änden på dom med ett special fett som teknikerna kan komma åt, detta motverkar fukt intrång men är ingen lösning för all framtid (vajern har gummitätningar på var sida men det räcker ej till när vårat klimat är så pass fuktigt).

Angående Parkeringssensorn, detta säger ju inte vad du har haft för problem men jag misstänker att det är yttre åverkan som t.ex ett stenskott i sensorn som har skadat denna alternativt att du har kört emot något?
Mjukvarufel på detta är inget jag har varit med om och inget man kan beskylla Audi för då dessa i regel håller väldigt bra på E-tron (värre med Q4), utan här skulle jag nog våga påstå att du har haft otur och haft fel bil framför dig vid fel tidpunkt.

Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp