Problem med turboeffekt på Audi A3 8L efter motorvärme – tips?

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

BennyL

Ny medlem
Hej! Ny på forumet men har en fråga och hoppas på hjälp. Jag äger en Audi a3 180 hästar snabba kusar, den stod i 6 år vi köpte den billigt. Så väldigt mycket bytt på den, det jag har problem med är, när bilen är kall går den sjukt bra, när den är uppe i arbetstemperatur så känns det som icke turbo sjukt tråkig bil just då. Saken är den att turbon är ny som sattes dit med väldigt mycket nya saker, har inte bytt några slangar. Är jätte kass på bil 😵💫 men hoppas på tips. Mvh Benny

parjohan

Aktiv medlem
Hej! Ny på forumet men har en fråga och hoppas på hjälp. Jag äger en Audi a3 180 hästar snabba kusar, den stod i 6 år vi köpte den billigt. Så väldigt mycket bytt på den, det jag har problem med är, när bilen är kall går den sjukt bra, när den är uppe i arbetstemperatur så känns det som icke turbo sjukt tråkig bil just då. Saken är den att turbon är ny som sattes dit med väldigt mycket nya saker, har inte bytt några slangar. Är jätte kass på bil 😵💫 men hoppas på tips. Mvh Benny
Jag skulle börja med att ta ut felkoder. ChatGpt säger följande (se bild).

Bilagor

Killawife

Aktiv medlem
Du kan ha ett läckage som bara dyker upp när allt är varmt. Jag har själv haft det på en S4 tidigare. Du måste göra ett läckagetest. Man kan göra det med en kompressor.

Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp