Oljetryckslang från oljekylaren.

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Daniel_L

Ny medlem
Hej
Jag startade bilen en morgon och ser att det rinner olja under bilen. Upptäcker då att röret brustit vid kröken på höger sida. Detta rör går förbi kylaren och in i motorn, alltså, den löper från höger till vänster.

Detta handlar om en RS4 B7 2006.

jag har ett par frågor kring detta.

Kan man ta en slang från en S4 V8 B7?
Jag har ännu inte hittat någon slang, har någon här att sälja eller tips om var man kan hitta en billigt.

MVH
Daniel
 

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
Nu har jag ingen aning om hur det det ser ut på din bil, men du skriver först "röret" och sedan "slangen".
Vilken av dem är det som läcker?
Slangar brukar normalt sett företag som tex. Hydroscand kunna göra nya om det inte är någon special med strypningar eller så. Bara att plocka med den gamla som mall.
Om det däremot är ett rör så kan det bli lite knöligare.
Finns säkert företag som kan fixa det också, men först och främst så skulle jag kolla vad orginalgrejorna skulle kosta.
Förmodligen inte billigt till en så udda bil, men att fråga kostar inget.
/Hälsningar Claes
 

Daniel_L

Ny medlem
Ja, det var lite otydligt kanske..

Kröken från kylflänsen är metall, sen övergår det till rör som löper längs kylarens långsida, sen övergår det återigen till slang enda upp till kopplingen.
 

Daniel_L

Ny medlem
Nu gör jag ytterligare ett försök att finna slangen.
artikelnummer 8e0117316

har någon möjligen denna liggandes någonstans ?
 

Killawife

Aktiv medlem
Demontera din gamla slang och åk med den till Hydroscand. De gör en ny åt dig, exakt likadan. Och de är billiga med. En sån slang brukar gå på 2-300 kanske.

Du kan säker klara dig med en AN8 slang annars. Finns på Biltema. Man köper bara rätt kopplingar, en bit slang och sen skruvar man ihop det.
 

mahler

Aktiv medlem
Som killawife skriver åk till hydroscand eller liknande med rör och slang så har dom säkert nån lösning. Röret är ju bara en kona och klämmutter mot kylaren.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp