Nivågivare till strålkastare. Rätt position? - A6 2000

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

classexa

Aktiv medlem
Hallå där

Har problem med min automatiska justering på strålkastarna. De gör inte den vanliga dansen när man startar bilen. Ner, vänster och upp i läge etc. Nivågivaren som sitter vänster bak var sönder. Fästet hade rostat av så den hängde bara där. Bytte ut den men är osäker på armens position på givaren. Autojusteringen funkar fortfarande inte. Inga felkoder. Kan göra grundinställningen i VCDS utan några error. Motorerna funkar i strålkastarna. Sensorn i bak visar 4.2V och den i fram 2.1V i viloläge. Siffrorna ändrar sig ju när man vrider på armen

Så här sitter den just nu. Ser det rätt ut? Hjulet är precis till höger utanför bilden



Eller vad kan felet va? Går inte igenom besiktningen för tillfället
 

Killawife

Aktiv medlem
Justeringen behöver inte fungera för att bilen ska gå igenom besiktningen, den måste bara vara hel och inte ge en felkodsindikation och strålkastarna måste stå rätt. Jag har Xenon på min S6:a och den har ALDRIG rört sig när man slår på bilen men justeringen funkar om man hänger på ett släp. Jag har även haft två andra audis med xenon och de har heller inte haft någon initial justering av lyktorna vid start. Om du bara vill få igenom bilen, koppla ur justeringen på lyktorna och justera dom manuellt. De har en egen kontakt så de påverkar inte lyktorna i övrigt. Så kan du greja med det sen.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp