Nån som vet om kabelbrott i abssensorsladd är vanligt

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Dieseltomten

Ny medlem
Har loggat hastighetssignalen på trend och ser små dippar neråt när man. kanske ör i gupp. Båda sidor fram. Har nyss bytt lager och sensorer fram så de kan ha kommit till skada som det verkar. Tips på ställe att köpa nytt kablage?
 

MickeM

Medlem
Får du någon felfunktion av dippen?
Eler är det något du ser bara för du kollar så noga?

Så du inte jagar spöken.....
 

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
En tanke bara. Bytte fjäderben på min gammelbil förra året och beställde lager, ABS givare mm. från Autodoc. Undviker deras eget märke Stark pga. tidigare dåliga erfarenheter.
Fick likt förbaskat Stark ABS givare, men tänkte att jag testar väl.

Fick då symtom som att strax innan bilen skulle stanna, så började det slå i bromspedalen.
Såg då med hjälp av VCDS att givarna slutade mäta innan hjulet var helt stilla, tolkades som låst hjul.
Köpte nya givare hos Trodo och problemet var löst.
Låter långsökt att du skulle ha kabelbrott på båda sidor, men du har ju bytt båda givarna...
Som sagt, bara en tanke.
/Hälsningar Claes
 

Dieseltomten

Ny medlem
Jodå nog kommer det felkoder. Implausible signal från abssendorer a. Slår ut handbroms egr pga troligen att den inte kan mäta sträcka när hastighetsmätarn dör. Har känt hackande av absbroms under sakta färd. Tror dessutom att den sista på förarsidan som visar sämst signal är av märket Stark. De bytte ut min jag hade beställt. Typ mahle eller nåt lite bättre märke. Kanske ska prova sensorbyte.
igen då.
Dock har vi värmt lagret med induktiv lagervärmare också så jag undrar om det kan ha dödat nån av magneterna i slingan på hjullagrets sida. Alltså inte kuggkrans/sensor modell.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp